Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2012 09:59 - За литературата, класиците и някои литературни стойности
Автор: alexalexalex Категория: Други   
Прочетен: 10542 Коментари: 43 Гласове:
18

Последна промяна: 26.02.2012 10:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Цък!
Ако се надявате, че ще обсъждам хора от блога - не сте познали.
Ще си поговорим за литература, не за халтура.

Понеже в един коментар някой се беше изказал, че класическата българска литература нещо не ставала, та да внесем малко яснота по въпроса.

Това, че редица текстове от 19-ти или 20-ти век вече звучат архаично или неразбираемо за по-младото поколение , никак не ги прави неканонични.
Съгласявам се, че "Мамино детенце" вече трябва да се чете с преводач, че дядо Вазов изглежда твърде демоде, че Петко Славейков (и Пенчо донякъде) са странни и неразбираеми, че "Калиопа" към днешна дата не е интересна, че Смирненски изглежда твърде левичарски и така нататък.

Въпросът е дали това прави тези автори и текстове по-малки или просто моделът на възприятие е сменен.
Естествено, че е второто.
Само да вметна - когато през 1994 година футболистите ни направиха фурор в САЩ хората спонтанно се събраха пред НДК - още нямаше социални мрежи, нямаше призиви, нямаше нищо. Но се събраха там, търсейки онова място, което обединява.
Защо избраха НДК още не мога да обясня, но това са фактите.
И аналогията - когато орязват България на Берлинския конгрес хората се събират пред къщата на Иван Вазов (дето сега е къщата-музей, на ъгъла с "Раковска"), а той седи и плаче на балкона.
Очевидно, това е било не обединяващо място, а обединяваща фигура.
Да не коментирам, че "Епопея на забравените" е нещото, което ни прави българи. Само това да беше написал или само "Новото гробище на Сливница" и стигаше.
Емблематичните "Хаджи Димитър" и "Обесването на Васил Левски" на Ботев играят същата роля - да ни направят българи.
Навремето Милена Цанева (мисля, че беше тя, не ми се рови да проверявам) беше казала за творчеството на Вазов (цитирам по памет)
 :
"България, ето тази дума прави от нас хора,от хората - българи, а от българите - нация!".
Факт е, че литературата в училище се преподава с моделите от 80-те години на миналия век, но няма да навлизам в дебрите на методиката на преподаване :)))
Факт е и, обаче, че без класиците никой нямаше да е същия.

И когато говорим за класици ,то говорим за литературни стойности. А стойностите се мерят простичко - кое е онова, което помниш наизуст след като са минали много години.
Моля да не се бърка с чалга-текстове като "Шампанско и сълзи", например или с "Бял мерцедес". (не слушам чалга и съм "назад" с материала).
Има ли нормален човек, който да не го стяга гърлото при :
Българийо, за тебе те умряха...
или
И твоя един син, Българийо, 
виси на него със страшна сила.

Интересно е, че всъщност псевдоавтори (наричам ги еднодневки) се опитват да "правят" литература, играейки със стилистиката и римонагаждане.
Откакто има интернет държавата ни се напълни с поети, поетеси, писатели и прочее, които (обаче) са известни само на роднините си и на 4-5 малоумни почитатели в нета.
Тиражите им варират от 300 до 500 броя, като голяма част е раздадена на приятели :)))

Няма да цитирам имена, че пак ще ме обвините в лично отношение. А аз нямам нищо лично против. Това, което ме дразни (понякога) е "надуването" на балони - "космически и световни" автори в България днес няма. 
За жалост , ама няма.
Донякъде Жоро Господинов се опитва да излезе от рамките на държавицата, ама и при него е с променлив успех.
Заради исторически наслагвания ли, заради нещо друго ли - но големият български нов текст още не се е случил.
Не е заради езика, на който пишем - Милорад Павич пише на сръбски и "Хазарски речник" "изби рибата". 
Въобще не отивам към Умберто Еко, Джезуалдо Буфалино, Филип Рот и така нататък.
Павич е идеалния пример, че голямата литература може да се напише на какъвто и да е език и пак да е голяма.

Затова някак си да ви замоля - като започнете да давате определения за класиците ни - по-леко.
А при новите автори - съвсем внимателно. Защото освен демонстрация на лош вкус и на аматьорщина друго не правите.

И да завърша пак с Павич - не е нужно да чакаме времето да отсее дали си велик или не си - ако си велик се вижда веднага. Ако си пошла еднодневка - също :)))




Гласувай:
19



1. анонимен - Алекс, преди време казах, че след 1944 г. е променен моделът на
26.02.2012 10:28
"българската мечта". Да не влизам в подробности, но вместо патриотизам и национализъм - интернационализъм и българосъветска дружба. Вместо "частна собственост", общонародна собственост". И така нататък. Овчарчето Калитко и Павлик Морозов бяха модел за детското поведение. От там нататъка, соцреализам и безкраен низ от посредствени автори, назначени за интелигенция. А класиците бяха редактирани по политически причини. Можеш ли да изброиш до 10 автори, които са оставили следа в литературата за последните 60 години? Аз не се сещам.
В музиката е същото. В поезията не съм в час. Но аз съм запомнил Радичков, Хайтов,Ивайло Петров. Емилиян Станев. Напъвам се, да се сетя за още.
И още. Няма нищо лошо първите стъпки да са с 200-500 тираж. Не един автор е започвал така. Дюма е писал за подлистници на вестници. Нали знаеш, хубавата книга е тази книга, която прочиташ втори път. С тази разлика, че твоята и моята книга, прочетена втори път са различни. Ако книгите с поезия на В. Станков се четат за втори път, това е положението. Имаш право на мнение, но нямаш право да диктуваш на останалите, коя книга да четат втори, трети и повече пъти.
Ти си пример от първо ниво. Ей на, знаеш на изуст Илф и Петров. Аз пък не ги знам. Някак се не се наместиха в любимите ми автори. Но знам на изуст почти целия Хашек. Хайде да направиш един тест. Питай си феновете, каква връзка правят с изброените от тебе "Амбъри" и сложените им от тебе етикети.
С ръка на сърцето ще си призная, че и аз не правя връзката.
цитирай
2. alexalexalex - катана
26.02.2012 10:49
не ми се навлиза в дебрите на литературата като политика (някой път ще напиша специално).
относно големите имена в литературата - мога да броя до повече от 10, ама за български не се сещам:)))
и не говоря за "първи стъпки" - за тях имаше навремето списание "Родна реч", където се упражняваха на поезия.
За Дюма - не се захващай, и Достоески е писал подлисници - апропо, "Престъпление и наказание" си е имено това (и му личи даже).
Относно съвременни "поети" (не визирам специално Висисуалий) - могат да се четат и по 100 пъти, все тая. Аз познавам хора, които гледат телевизия "Планета" и ходят на концерти на Азис :)))
Не диктувам на никого нищо, просто си казвам мнението.
А мнението ми на плювката за Левски е повече от ясно, нали?

Освен Илф и Петров, Хашек, Джером, Еко, Буфалино, Павич, Дал, Форсайт, Лукяненко, Дюма, Рот, Селинджър, Кинг, Лем, Сругацки, Бродски... (и още поне 200) зная наизуст и Вазов, Ботев, Яворов, Смирненски, Дебелянов, че даже и Константин Павлов и Ани Илков.
И прозвищата на Амбърите са си на мястото - все ми е едно дали някой ги разбира:)))

Относно т.нар. от теб мои фенове - не ги знам, не ги познавам, не държа да имам фенове даже.
Това, че те (според теб) не стават не прави Амбърите ставащи, да ти кажа:)
Не е проста опозиция - щом е Полигор (например) е лош, щом е Амбър - е добър. Ми представи си, че и двете неща не стават, ама хич.

Теб те дразнят Геновевите , няма лошо. Може би имаш причина.
Мен ме дразнят Амбърите - САМО ПО ЕДНА ПРИЧИНА!
Помпат се бе, как не го схващаш.
Правят се на малоумни с това помпане :)))
И понеже е номер от селска вечеринка - еми ще се подигравам.
Ако видя още помпачи - и тях така.
Никой няма да е пощаден от подигравки, ако се помпа.
Забележи, не ако си пише, а ако се помпа.
Всеки да си пише каквото иска - това казвам.
И всеки да има мярка на помпането - и това казвам.


Кажи ми , моля те, бива ли хорицата от Бюрото по труда в Добрич да се "ощастливяват" от писанията на Паниковски? С ръка на сърцето го кажи :)))
цитирай
3. joysii - ""космически и свет...
26.02.2012 11:06
""космически и световни" автори в България днес няма.
За жалост , ама няма.
Заради исторически наслагвания ли, заради нещо друго ли - но големият български нов текст още не се е случил."
...........................
Това е абсолютно вярно.
От съвременните български автори аз много харесвам Захари Карабашлиев, но той е още съвсем в началото на своя творчески път.Пожелавам му много успехи.
.......................................
Ще се присъединя с цялото си сърце,към мнението ти, визирайки блогбегейските творци/с малки изключения/:"А при новите автори - съвсем внимателно. Защото освен демонстрация на лош вкус и на аматьорщина друго не правите."
Поздрави.
цитирай
4. alexalexalex - 3. joysii
26.02.2012 11:26
не съм чел Зарахри Карабашлиев, ще потърся да купя нещо.

относно другите нови автори - чета доста от тях, някои от тях са забавни, някои не толкова, но като цяло голям текст няма.
еднодневки, за съжаление :)))
цитирай
5. lidislidis - Излишно е да спорим за тази отличителна черта на амбърите! Погнуса носи не "слава "за тях!
26.02.2012 12:25
"Мен ме дразнят Амбърите - САМО ПО ЕДНА ПРИЧИНА!
Помпат се бе, как не го схващаш.
Правят се на малоумни с това помпане :)))
И понеже е номер от селска вечеринка - еми ще се подигравам.
Ако видя още помпачи - и тях така.
Никой няма да е пощаден от подигравки, ако се помпа.
Забележи, не ако си пише, а ако се помпа.
Всеки да си пише каквото иска - това казвам.
И всеки да има мярка на помпането - и това казвам."


Eх, ако могат да се видят отстрани, колко са жалки с това "помпане" !
С машинации, с лъжи, с надмощие с измама над другите да се наложат!? Ами, не върви и е смешно и печално! Долно и гнусно е! Нима не могат да го разберат?
И кой е казал, че "амбърите" могат след тези си прояви да определят кой е велик и кой не в литературата ни? Откъде накъде мушеници с помпания , без покритие ще дават рецензии и ще бъдат критика на нечие творчество, само и само водени от първосигналната си нужда да изпъкват с оплюване на някого за собствен интерес...?
цитирай
6. анонимен - Помпането бива 3-4 вида. До един са в правилата на играта.
26.02.2012 12:35
1.блог.бг позволява препратки от външни сайтове към него. Така ли е?
2.Блог.бг позволява един човек да има по повече от един акаунт. Така ли е? 3.Блог.бг позволява самокоментарите и трупане на активност.Така ли е?
4.Блог.бг отчита броя на гласове и брой коментари и на тази база формира нещо, като Почетна дъска на успеха. Така ли е?
И сега да анализираме ситуациите. Стар ни е спора и сме стигнали до един извод.
Няма класации, няма и стремеж към манипулации.
Въпреки, че съм забелязал, че "Ти усмихна деня ми" те дразни. И мен ме дразни, но е форма на отбелязване на емоционално състояние. Ще отбележа, че "Да го духаш", също е отбелязване на емоционално състояние от по-нисък порядък. Аз не знам защо, като критикуваш едни за нещо, пропускаш други за същото. Всички сме на една писта и с едни правила. Значи едните го правят по-добре. Други ги е яд и прибягват до 2 и 3. Аз не го правя. За себе си гарантирам. Не ми е нужно. :-)
Но се дразня от субективни оценки и квалификации, без да се отчита обща тенденция.
Дразня се когато плагиати да наричат другите плагиати. Дразня се когато Геновеви скърбят за модерация и триене, а самите те имат модерация и трият.
Дразня се, когато бездарници наричат другите бездарници. Дразня се когато един автор, плюе друг автор, но под друго име или анонимно. Дразня се когато в един спор има квалификации, а няма контрааргументи. Изобщо, аз съм раздразнителен човек.:-)))) Но това е моя философия и позиция и си я отстоявам.
Живея и оставям другите да живеят. Давам пример с Полигор и Джойси. Като трубадур, последния се скъса да плюе по нас. Като Полигор и Херувим се самопомпа, като културист с анаболи. Кушелът е същия, но си се коментира от свое си лице. Аргументите на Джойси в историческите и литературните спорове не надвишават нивото на "пача" и "мухла" и позоваването на незнайни, но БАН учени без конкретика е лековато.
Комунетата не коментирам. Скука.Това е в кратце.
цитирай
7. анонимен - Альоу! Аз и други автори знам! :-)))))))))))))
26.02.2012 12:36
alexalexalex написа:
не ми се навлиза в дебрите на литературата като политика (някой път ще напиша специално).
относно големите имена в литературата - мога да броя до повече от 10, ама за български не се сещам:)))
и не говоря за "първи стъпки" - за тях имаше навремето списание "Родна реч", където се упражняваха на поезия.
За Дюма - не се захващай, и Достоески е писал подлисници - апропо, "Престъпление и наказание" си е имено това (и му личи даже).
Относно съвременни "поети" (не визирам специално Висисуалий) - могат да се четат и по 100 пъти, все тая. Аз познавам хора, които гледат телевизия "Планета" и ходят на концерти на Азис :)))
Не диктувам на никого нищо, просто си казвам мнението.
А мнението ми на плювката за Левски е повече от ясно, нали?

Освен Илф и Петров, Хашек, Джером, Еко, Буфалино, Павич, Дал, Форсайт, Лукяненко, Дюма, Рот, Селинджър, Кинг, Лем, Сругацки, Бродски... (и още поне 200) зная наизуст и Вазов, Ботев, Яворов, Смирненски, Дебелянов, че даже и Константин Павлов и Ани Илков.
И прозвищата на Амбърите са си на мястото - все ми е едно дали някой ги разбира:)))

Относно т.нар. от теб мои фенове - не ги знам, не ги познавам, не държа да имам фенове даже.
Това, че те (според теб) не стават не прави Амбърите ставащи, да ти кажа:)
Не е проста опозиция - щом е Полигор (например) е лош, щом е Амбър - е добър. Ми представи си, че и двете неща не стават, ама хич.

Теб те дразнят Геновевите , няма лошо. Може би имаш причина.
Мен ме дразнят Амбърите - САМО ПО ЕДНА ПРИЧИНА!
Помпат се бе, как не го схващаш.
Правят се на малоумни с това помпане :)))
И понеже е номер от селска вечеринка - еми ще се подигравам.
Ако видя още помпачи - и тях така.
Никой няма да е пощаден от подигравки, ако се помпа.
Забележи, не ако си пише, а ако се помпа.
Всеки да си пише каквото иска - това казвам.
И всеки да има мярка на помпането - и това казвам.


Кажи ми , моля те, бива ли хорицата от Бюрото по труда в Добрич да се "ощастливяват" от писанията на Паниковски? С ръка на сърцето го кажи :)))

цитирай
8. анонимен - Има български автори, но издават в чужбина основно. Търси и чети!
26.02.2012 12:38
joysii написа:
""космически и световни" автори в България днес няма.
За жалост , ама няма.
Заради исторически наслагвания ли, заради нещо друго ли - но големият български нов текст още не се е случил."
...........................
Това е абсолютно вярно.
От съвременните български автори аз много харесвам Захари Карабашлиев, но той е още съвсем в началото на своя творчески път.Пожелавам му много успехи.
.......................................
Ще се присъединя с цялото си сърце,към мнението ти, визирайки блогбегейските творци/с малки изключения/:"А при новите автори - съвсем внимателно. Защото освен демонстрация на лош вкус и на аматьорщина друго не правите."
Поздрави.

То, чалгата не прощава.
цитирай
9. alexalexalex - катана
26.02.2012 12:44
издават , викаш:)))
къде бе, Катана, къде издават тия пусти велики анонимни български автори?
чета повече и от теб, ндам:))

не ми излизай с кухи лафове, а дай именца, преводи и тиражи:)))

Любо Левчев май го издадоха на "македонски", ама тиража беше под 1 000 и не се брои, ама хич:)))

за грандиозни успехи като четене на стихчета пред 5 носталгично настроени емигранти - тц, не го броя, сори.

ако си пич - даваш имена, езици и тиражи - иначе е празнодумство, от висша класа:)))
цитирай
10. анонимен - Знаеш ли какво ще кажа на Джойсата?
26.02.2012 12:45
Не знаеш. Способността да извличаш полезното и приятното от всяка прочетена книга. "Всички и никой"- увода е нещо брилянтно! Ама де ще се сетиш за фразите "има,няма, ний сме длъжни да провериме" и "мене, чичо", но в контекста на цялото? Дан Браун какво е? Историческа халтура, та дрънка. Ама се изумих, когато "историци" ползват него за обосновка. Ами филмите от разните му популярни програми и тубата, като аргумент в спор? Умопомрачително!
цитирай
11. анонимен - Никакъв проблем нямаш
26.02.2012 12:48
alexalexalex написа:
издават , викаш:)))
къде бе, Катана, къде издават тия пусти велики анонимни български автори?
чета повече и от теб, ндам:))

не ми излизай с кухи лафове, а дай именца, преводи и тиражи:)))

Любо Левчев май го издадоха на "македонски", ама тиража беше под 1 000 и не се брои, ама хич:)))

за грандиозни успехи като четене на стихчета пред 5 носталгично настроени емигранти - тц, не го броя, сори.

ако си пич - даваш имена, езици и тиражи - иначе е празнодумство, от висша класа:)))

Ей ти ограмотителен линк
http://slovo.bg/showwork.php3?AuID=38&WorkID=16629&Level=1
На Димитър Инкьо-детските книжки ги имах до една, които са издадени на български. Само бях чувал за тях преди. Но хлапетата ги изядоха с корите и съответно, станаха на парцал.
Не знам дали е останало нещо живо, за да докажа.
цитирай
12. анонимен - Аз ще приложа кратка извадка от автори, които някак си си изпуснал от амбъросването
26.02.2012 13:04
Това е само част от автори, които чета с кеф.Блогари, Алекс и Джойси. Блогари.
Ама не висят често на първа и не са се сдобили с прозвищата амбъри, пачи и мухли.
Нямат тази чест. Но на мен си ми харесват.
http://sowhat.blog.bg/profile.php
http://monaliza121.blog.bg/profile.php
http://bluebird.blog.bg/profile.php скрила е постовете си, но е превъзходен автор на „хайку”
http://benra.blog.bg/

цитирай
13. анонимен - Чакай да питам. Като водим тази дискусия тук и по този начин,помпам ли те?
26.02.2012 13:06
Или ще ме отпратиш към "лични съобщения"?:-)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
14. alexalexalex - катана
26.02.2012 13:09
аз ли лошо обяснявам ,ти ли лошо ме разбираш :)))

повечето от тези съм ги чел, не са лоши, не са и класици - средна работа.
ако литерстурата беше кино тия щяха да са от онези филми, дето ги пускат директно на диск и нямат премиера в кината :)))

всъщност изпуснах - единствено Христо Бойчев е автор, дето го уважават навън, играят му пиесите и се продава. на всичко отгоре е талантлив, та дрънка :)))

пак не уцели, мама му стара :))

п.с. Особено с Юлето Кръстева съвсем не уцели - факт, че във Франция я издават и навярно има трима малоумни, които я четат :)))
Факт е, че е от онази "велика" вренска мисловна школа, дето през 70-те и 80-те години на 20 век обясни, че романа ще умре :))

милите, не знаеха какво им е нагласил Умберто Еко с "Името на розата" - уби им цялата смешна концепцийка :)))

оффф, не се мъчи с неща, дето не са ти сила, да ти кажа - излагаш се като аФтор пред безработните в Добрич и областта :)))
цитирай
15. alexalexalex - 12. katana и 13
26.02.2012 13:13
първо на 13 - не е точно "помпа" , защото нито ти си ми усмихнал деня, нито аз твоя :)))

на 12 - и аз чета много блогъри, някои с удоволствие даже.
(бенра не я слагай към Амбърите, че Варвара ме намрази като я помолих да не я слага до Паниковски)

обаче това все още не е литература, ама хич.

все едно аз да имам претенция за литература с постингите си - ми нямам, ама хич. постингите ми НЕ СА ЛИТЕРАТУРА!


и не каза дали четеш с настървение за "гола, девствена и възбудена"?
не се измъквай с Бенра, за Паниковски кажи - вечер лягаш с него, с него ставаш и като ходиш го цитираш по улицата :)))

стегни се бе, нямаш вид на малоумен :)))
цитирай
16. alexalexalex - леле -Амбъросах:)))
26.02.2012 13:16
два постинга на Първа, ужас :))

при това без подкрепа от помпачи (катаната брои ли се, не се ли???)

Паниковски всеки момент ще изригне като вулкана Попокатепетъл, малииии:)))
цитирай
17. elinora - Ох, направо ме изумявате в коментарите!
26.02.2012 13:24
Какви класици, какво чудо търсите в блог.бг? Че това си е един обикновен сайт с едни обикновени потребители! Аз не вярвам който и да е от блогърите да има някакви претенции за класик и т.н чудеса?! В интерес на истината съм чела много добри неща, и поезия и проза тук, но не ми се вадят сега никове и произведения, защото пак ще тръгне кофти дискусия, защо точно тези и от какъв зор аз им давам оценка :)
пп четете и блогопроцъфтявайте, ама умната и според потребностите и акъла :))))
цитирай
18. alexalexalex - 17. elinora
26.02.2012 13:34
честито!

сега Амбърите ще те намразят за 2 живота напред - от Паниковски, дето е по-велик от Стивън Кинг, до Висисуалий, дето е космически поет:)))

сега да не вземат да кажат, че ти си моето друго аз, че изгорях:)))
цитирай
19. djani - Бедствие
26.02.2012 13:41
Така и се изгуби смисъла в спора между безполовото тройната или тройния Алекс /не бъркайте с двойната Лотхен/ и мечът на истината от последна инстанция Катана. Надпреварватсе в това, кой е чел повече и накрая кой е по и най в "Блог.бг". Как да го разберем? Не забравяйте, че както някой си е казал "Няма по-голямо бедствие от учения глупак" - с извинение. Да оставим класиците и останалите автори на съда на времето и читателите...
цитирай
20. tera - Бравос!
26.02.2012 13:48
Май някой те е качил на първа на раменете си?! :)

На въпроса за прякорите от "Дванайсетте стола" останах приятно изнанадана, че в този блог се е намерил някой да прочете книгата, да им запомни имената и дажа да ги цитира! Не съм очаквала подобен Ентелектуален подвиг тука, където откровената посредственост редовно "усмихва деня" на много хора. И не говоря за едно или две конкретни лица, ами за по-голяма част от поетите/сите и драскачите-писачите. Поне аз претенции да пиша литературен мат'риал нЕмам, нито пък се взимам на сериозно като "словослагател". :) Пиша си разни неща в неопределен жанр, веднъж някой ми рече, че му харесало мое "есе", та може и есета да ги наречем.

На мен хич не ми пука кой какви глупотевини тука пише. Толкова може, толкова пише. Но ме дразни фактът, че ми навират в очите едни и същи некадърници. Барем разнообразие да има!:) Variety is the taste of life - е казал народът на ингилизки. :)))
цитирай
21. alarmonline - Ха! Ние пък навремето
26.02.2012 14:15
много се кефехме да си разменяме в междучасията разни култови реплики от "Мамино детенце" и "Българи от старо време" точно заради архаиката на езика:)))

Няма да влизам в тона на спора, но си спомням, че някога предлагах на няколко пъти да се премахне първа в този вид и да останат само последно публикувани без копипейстовете. Да няма разни най-популярни и тем подобни и всички паразитни явления като помпане и кухи профили ще отмрат от само себе си.
цитирай
22. joysii - 10. katana - Знаеш ли какво ще кажа на Джойсата?
26.02.2012 15:12
Какво ще ми кажеш?
Да чета книги ли?
Добро утро. Ако не ми кажеш ти, няма да го правя, така ли?
.......................
Катана, и друг път съм ти казвала,твое право е да ме намираш за тъпа, но дали всъщност е така, това е един съвсем отделен въпрос.
Скъпи , и да не искам, просто средата ,в която протича моя живот, ме засипва с актуална информация по отношение на литература,всякакво изкуство, наука.Е, разбира се не чувам, не коментирам и не зная всичко и навсякъде,но...струва ми се,че съм доста по в час от теб.
Не ми говори с този наставнически тон, от позицията на много по знаещ и можещ от мен, че звучиш несериозно.
Моят живот наистина преминава сред учени от БАН. Това няма как да се промени. Не е нужно да ти поднасям тук списък с техните имена , адреси и ЕГН-та за да ми повярваш. Пък и не е толкова важно за мен да те убеждавам.
И накрая - вземи да си отвориш хубаво очите и да ме четеш внимателно.В коментарите си при Спароток много често съм поднасяла мненията на моите познати, изследвали някои от обектите, които Спаро дъвче в постинги пълни с измишльотини.
цитирай
23. alexalexalex - 19. djani
26.02.2012 15:18
няма опасност от цунами, споко :)))

и изобщо спор няма, поне аз не споря - аз се хилосвам на селски изцепки, катаната вика : "да, ама аз знам едни по-сеслки".

така че спор няма, защото за да има , катаната трябва да каже :
Не, няма измама, хората четат Амбърите, четат и им плющят ушите.

Ама не го казва :)))
цитирай
24. alexalexalex - 20. tera
26.02.2012 15:20
БЛАГОДАРЯ!
Ти си един от тримата, който успя да схване за какво говоря :)))

не се майтапя, сериозно е.

ето тук е казано великолепно:
На мен хич не ми пука кой какви глупотевини тука пише. Толкова може, толкова пише. Но ме дразни фактът, че ми навират в очите едни и същи некадърници. Барем разнообразие да има!:) Variety is the taste of life - е казал народът на ингилизки. :)))

цитирай
25. alexalexalex - 21. alarmonline
26.02.2012 15:21
знаеш ли защо няма да стане - защото Амбърите умрат да се блещят, аз ще продължа да ги подигравам и така се вдигат прочитите :)))

омагьосан кръг, вЕрвайте.
цитирай
26. анонимен - Чунким, ако кажа, ще повярваш. Ама с очите си видях продажби на последната стихосбирка на Чу.
26.02.2012 15:34
alexalexalex написа:
няма опасност от цунами, споко :)))

и изобщо спор няма, поне аз не споря - аз се хилосвам на селски изцепки, катаната вика : "да, ама аз знам едни по-сеслки".
така че спор няма, защото за да има , катаната трябва да каже :
Не, няма измама, хората четат Амбърите, четат и им плющят ушите.
Ама не го казва :)))

К`во да кажа? Че не съм видял? Купуваха хората и се редяха за автографи. И го четат и в блога му. Факт. За Стеф ще проуча и ще ти докладвам. Валя ще я видим на изложбата. За която ще покажа доказателствен материал. На последната изложба един естет отбеляза пуловера ми. Значи на следващата ще бъда със сако и вратовръзка и ще изпуша за мой кеф и негова завист една пура Гуантанамера. Щото мога са изпуша и неговия анцуг за официални визита под формата на пура Кохиба, ама ще се гътне от завист.
цитирай
27. alexalexalex - katana
26.02.2012 15:48
четат бе, Катана, трима до четири четат :))
това никой не го отрича.

относно премиера на книга - естествено, че се искат (и дават автографи) - то нали затова е премиера - канят се приятели и познати и от куртоазия...

за Паниковски , обаче, имам твърде силен аргумент - по-силен от всичко : как в конкурса на "За буквите" най-четения, най-обичания, най-изгласувания с плюсчета Афтор получи 50 гласа (подчертавам, че 30 бяха негови, ама нейсе, броя ги 50)?
не проучвай нищо и за слепите е видно :)))

Моля те не онагледявай със снимки изложбата на мадам Грицацуева - ще се изпусна да коментирам и ще получа бан :)))

п.с. Не се излагай с Кохиба, бутнаха и качеството на нивото на доминиканска "Санта Мария". Уф, цял живот ли ще те уча - "Ромео и Жулиета" ,ама само втори номер, че тругото е или простащина или перверзно :)))
цитирай
28. joysii - 26. katana
26.02.2012 15:54
Катана, това с пурите, и ракиите всеки го може.
Но ми се струва,че докато се моткаш по разни мижави галерийки и се напиваш с никому неизвестни автори на нещо като картини,стихове,проза и фотографии,пропускаш много по -стойностни, качествени и талантливи прояви на популярни, актуални творци.
Ама ти малко ме изненадваш и разочароваш /за пореден път/-твоята среда наистина са тия от блогбегето!
Правите си густото непрекъснато заедно.Еле с Цефула...сте неразделни.
За каква култура и литература ми говориш ти тогава, бе човек!? След като носа си не подаваш извън блогбегейската среда.
цитирай
29. анонимен - Да имаш да вземаш! Кохиба си е Кохиба!:-))))))))))
26.02.2012 16:55
alexalexalex написа:
четат бе, Катана, трима до четири четат :))
това никой не го отрича.

относно премиера на книга - естествено, че се искат (и дават автографи) - то нали затова е премиера - канят се приятели и познати и от куртоазия...

за Паниковски , обаче, имам твърде силен аргумент - по-силен от всичко : как в конкурса на "За буквите" най-четения, най-обичания, най-изгласувания с плюсчета Афтор получи 50 гласа (подчертавам, че 30 бяха негови, ама нейсе, броя ги 50)?
не проучвай нищо и за слепите е видно :)))

Моля те не онагледявай със снимки изложбата на мадам Грицацуева - ще се изпусна да коментирам и ще получа бан :)))
п.с. Не се излагай с Кохиба, бутнаха и качеството на нивото на доминиканска "Санта Мария". Уф, цял живот ли ще те уча - "Ромео и Жулиета" ,ама само втори номер, че тругото е или простащина или перверзно :)))

Апропо, пуша ММ 100. Но, щом ще трябва да съм първеню, ще съм първеню.
Абе, писнахте ми! Ама сериозно! Кога ще разберете, че ям,пия и пуша това, което ОБИЧАМ! А не това, което вие обичате! Ако обичам, ще пия уиски със шопска салата/не обичам/, но ще го правя.
цитирай
30. ferhunde - Хей, това блог ли е или рекламна агенция?
26.02.2012 16:56
На какво го обърнахте тука, гиди маскари с маскари, този имал премиера, онзи имал изложба, това си е чиста реклама.
Алекс, започвай да събираш такси при всяко споменаване за промоция на амбърите.
Може и билетчета да продаваш. Подчертавам – да продаваш!
цитирай
31. alexalexalex - катана
26.02.2012 17:03
като човек, дето пуши ХУБАВИ пури (от време на време) ти споделям личен опит.

а иначе - всеки има право да няма вкус :)))
цитирай
32. alexalexalex - 30. ferhunde
26.02.2012 17:05
хайде сега, пари от Амбъри ????

по-лесно ще взема лулата на мира от вожда Седящия бик :)))
цитирай
33. анонимен - Изключително попадение! Как ме разкри! За средата, имам пред вид :-))))))))))))
26.02.2012 17:10
joysii написа:
Катана, това с пурите, и ракиите всеки го може.
Но ми се струва,че докато се моткаш по разни мижави галерийки и се напиваш с никому неизвестни автори на нещо като картини,стихове,проза и фотографии,пропускаш много по -стойностни, качествени и талантливи прояви на популярни, актуални творци.
Ама ти малко ме изненадваш и разочароваш /за пореден път/-твоята среда наистина са тия от блогбегето!
Правите си густото непрекъснато заедно.Еле с Цефула...сте неразделни.
За каква култура и литература ми говориш ти тогава, бе човек!? След като носа си не подаваш извън блогбегейската среда.

Тук всеки може да напише всичко, което смята, че е възможно да постигне. И да умаловажи, естествено. Аз няма да подхождам към тебе с "ами, направи го и ти, ако можеш". Съмнявам се, че ти е възможно. :-)))))))))
Дали домашния ти албум е пълен със снимки "Аз и Пикасо", "Аз и Рембранд", "Аз и Умберто Еко", които гордо показваш на околните. Като ти знам любимците и езика, предполагам и средата ти. Апропо, показателно е. Ако се движеше в подходяща среда, все някога щеше да прихванеш и съответното поведение. Нещо не виждам прихващането, де.
Темата за средата, напиванията, дискусиите, изложбите, концертите, театрите и останалото, ще я дискутираме друг път.
Ще те замоля да изредиш стойностни автори, първокласни галерии и подходящи компании /където мога да срещна и тебе, разбира се/, че да се напия и там и с тях. Ох..... писна ми да ми демонстрирате желано за действително.
цитирай
34. alexalexalex - вметка
26.02.2012 17:18
тия двамата ще се заобичат след малко, лелеее:)))

започнаха да си уреждат и срещи:)))
цитирай
35. анонимен - И аз пуша пури от време на време /налитат ми на бой/
26.02.2012 17:20
alexalexalex написа:
като човек, дето пуши ХУБАВИ пури (от време на време) ти споделям личен опит.
а иначе - всеки има право да няма вкус :)))

Но ги пуша като цигари /вдишвам дима до петите и се кефя много/.
И си падам по кварталните кръчми /повечето имат страхотна кухня/.
Така и не отидохме на вино и пикантно джоланче. Само обещаваш!
Абе, все се чудя на хората, които се пробват да налагат техния вкус. Ами аз си имам мой вкус. Имам право и да бъда проЗД. :-))))
цитирай
36. alexalexalex - катана
26.02.2012 17:28
напъваш се като Амбър на литературен конкурс бе - опитай, пък после коментирай, малииии.
цитирай
37. анонимен - Опитвал съм, бе!
26.02.2012 17:37
alexalexalex написа:
напъваш се като Амбър на литературен конкурс бе - опитай, пък после коментирай, малииии.

Дълго време пушех само Hadesgold. Но минах твърдо на ММ 100. 2х20 цигари на ден.
Хубаво, де. Като донесеш бутилката, вземи и по една Ромео и Жулиета. :-)))))))))
цитирай
38. анонимен - И Джеронимо е лют. :-))) И не си дава ...пурата.... :-))))
26.02.2012 18:00
alexalexalex написа:
хайде сега, пари от Амбъри ????

по-лесно ще взема лулата на мира от вожда Седящия бик :)))

цитирай
39. анонимен - На вметката, вметка.
26.02.2012 18:07
alexalexalex написа:
тия двамата ще се заобичат след малко, лелеее:)))

започнаха да си уреждат и срещи:)))

Винаги ме е блазнил следния тест. Сега е пълно с аранжименти на класически произведения. Класически музикални произведения. Та, доста народ бих тествал, дали и кога ще познаят автор и произведение. Щото, тук всеки може да пише к`вот се сети, ама да отгатнеш нещо, което чуваш в аранжимент за пръв път значи, че действително познаваш оригинала.
Алекс, съгласен съм да продаваш билети. Срещу сериозен процент. Ще номерирам един билет и ще ти го дам за да го продадеш персонално на Ферхундето. :-))))))))))))))) Баси, как се хиля, бе...... Този, който няма да си купи билети, съветва този, който няма да продава билети, как да направи пари от продажбата им. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
40. raders - понеже виждам, че сте се задръстили от класика, ето нещо по-съвременно
26.02.2012 21:55
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=284&WorkID=16233&Level=1http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=284&WorkID=11396&Level=1http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=284&WorkID=10712&Level=1http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=284&WorkID=10864&Level=1
цитирай
41. анонимен - Ако престанеш
26.02.2012 22:05
да спамиш блога доста повече хора ще те заобичат.
цитирай
42. raders - да спамиш блога доста повече хора ще ...
26.02.2012 22:15
biasbiasov написа:
да спамиш блога доста повече хора ще те заобичат.


Това не е спам. Това е поезия на една наша поетеса, за която Алекс ми поиска линк.
цитирай
43. godlieb - """не обединяващо място, а обединяваща фигура."""
26.02.2012 23:18
СЪКРОВНАТА ЦЕЛ НА ВСЯКА ЕДНА ЦЕНЗУРА - КАЗИОННА, АКАДЕМИЧЕСКА ИЛИ ПРАВНО-ЧАСТНА Е - ИМЕННО - ДА БЪДЕ ЕЛИМИНИРАНО ВСЯКО ЕДНО БЪДЕЩО ИЛИ ПРОСТО ПРЕДСТОЯЩО "ОБЕДИНЯВАЩО МЯСТО" - ДА БЪДЕ БЪДЕ ЛИКВИДИРАНА ОЩЕ В ЗАРОДИШ ВСЯКА ЕДНА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ОБЩЕСТВЕНО-ГЕНЕРИРАНА НЕЗАВИСИМА НАЦИОНАЛ-ПОЛИТИЧЕСКА "ОБЕДИНЯВАЩА ФИГУРА". И - ЕТО ЗАЩО - ТАЗИ СТРАНА ПОГИВА. ДАЛИ ПО РЕШЕНИЕ НА ВЕЛИКИТЕ СИЛИ, КОИТО МОЖЕ ДА СА НИ ПРЕСЪЗДАЛИ (1876-1878.!), НО ЕДВА ЛИ СА НИ ОСЕМЕНИЛИ? НАСПОРЕД МЕНЕ - ЕДИН ПОЧТИ НЕКАДЪРЕН ЛАИК - НЯМА КАК ДА НЕ Е. В ТОВА ОТНОШЕНИЕ - АКАДЕМИЧЕСКИТЕ ПРИДВОРНИ НА ВСЯКА ЕДНА ВЛАСТ СА ОСОБЕНО АКТИВНИ. МЕНТЕ-КУЛТУРАЛНИЯТ ИМПАКТ ОТ ЗАПАД Е ПРЕКАЛЕНО МОЩЕН - ОТПОРЪТ ОТ ИЗТОК - НАПЪЛНО МИНИМИЗИРАН. ОСТАВЕНИ НА САМИТЕ СЕБЕ СИ - БЪЛГАРСКИТЕ НАЦИОНАЛ-ИНТЕЛЕКТУАЛЦИ - ПОД ПРИСТАЛНИЯТ ВЗОР НА НАРАСТВАЩИ ПО БРОЙ КАЗИОННИ ИНСТИТУЦИИ ОГЛАВЯВАНИ ОТ ЯВНО ПРЕСТЪПНО ПОДСТАВЕНИ ЛИЦА, НЯМА КАК ДА НЕ ПОПАДНАТ ПРЕД КОФИТЕ ЗА СМЕТ. НО - НЕ ОТ ТАМ СА ТРЪГНАЛИ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexalexalex
Категория: Тя и той
Прочетен: 2427357
Постинги: 520
Коментари: 8560
Гласове: 3924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930