Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.07.2011 09:13 - Кой се рови в историята и защо
Автор: alexalexalex Категория: История   
Прочетен: 1832 Коментари: 6 Гласове:
13



 Гледам, че напоследък народецът е пощурял на тема история. То не бяхме монголи, траки, иранци, римляни (римската теза много ме кефи, признавам си - направо може роман да излезе).
Обаче не се дава отговор на следния въпрос - защо аматьори пишат за историята с настървението на млад графоман?
Тук трябва дебело да подчертая, че не съм историк. И праисторията не ми е силна страна даже като хоби. Заради споровете в нета, обаче, попрочетох доста и - дето се вика - дойде време и аз да изокам и да си кажа.
Не за произхода ни, нито да кажа какви сме, а за психопатологичната страна на споровете.
В крайна сметка - ако сме честни - на кого му пука откъде идват онези хорица в древността, дето са се наричали българи?
Всеки средноразумен човек, даже без да е историк, ще ви каже, че на нашите географски ширини такова нещо като чиста нация няма. Изключвам братята македонци, които са наследници на Филип и Александър (според техните писания в нета) и които даже чрез ДНК-анализи го доказаха. Всичко останало е такъв карашък, че свят да ти се завие.
От траки, римляни, византиици, славяни (каквото и да значи това), прабългари, кумани, печенеги, кръстоносци (половин западна Европа), османци (дето са турци, ама не чисти и те са кръстоска), румънци, сърболята, албанци и всякаки други сме се пръкнали. Навярно изпускам още поне 10-15 , ама - както подчертах - историята и хоби дори не ми е.
Демек нещо не е в ред с тези малоумни спорове. На Балканите е такава гмеж от народи, племена и прочее , че да се говори за чисти наследници на някого е смешка, при това голяма.

Защо, обаче, се появяват тези нови летописци, при това, подчертавам, без да са професионални историци? (Глишев, теб те изключвам, защото май това си учил).
Отговорът е прост - комплексарщина, ама яка. Какво ми дреме дали съм местен, дали съм дошъл от Персия или от Агфанистанските планини или съм се мотал по степите? След 13 и кусур века, откъдето и да съм така съм се набъркал с чужди гени, че от първото не е останало нищо. И не само при мен, ами при всички.
И когато не можеш да се реализираш в настоящето - хайде назад към миналото, за да търсиш реализация и да оправдаваш сегашните си несрети със световен заговор срещу българите.
Успоредно с това - вместо да се направи нещо за огромното историческо наследство се дърляме по форуми и нетно. Не ходете по-далече, само до Турция може да се скочи и да се види как се правят пари от история - Ефес е много хубав пример. За Изрел и дума няма да обелвам, че там са направо царе на тази тема. Даже на гроба на Давид ме водиха, без да е ясно дали Давид въобще е съществувал, а ние още се кумим дали да сложим паметна плоча на църквата в подлеза на ЦУМ, че там май е бил гроба на Левски.
Ако цялата тази енергия, дето я хвърляте в ненормалности я впргнете в нещо по-полезно , например да рекламирате историческите ни забележителности по чужди сайтове - няма да насмогнем на туристи))).
То , вярно, че сега има проблем с керосина по летищата, ама все нещо ще измислим.

Ей такива мисли ми се въртят в неделя.



Гласувай:
13



1. kabuli - Прав си, приятелю
01.08.2011 21:12
и напълно те поддържам, защото и аз съм противник на тези ненормални спорове.
Бъди жив и здрав!
цитирай
2. vishnichka - Какво значи ненормални спорове?
06.08.2011 14:41
Има блогове, където съвсем културно хора си пишат и дискутират според интересите, които ги вълнуват... ако искате да видите другите, за да си обясните психопатологичната страна на въпроса, отскочете дотам:

http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/08/03/no-molia-vi-samo-vijte-tova.795553
http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/08/03/bylgari-v-irlandiia-mit-ili-neudobna-istina-ili-prosto-izmis.795408
http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/08/03/spisyk-c-imenata-na-mitichnite-trakiiski-care-dali-naistina.795257
http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/07/30/zloveshta-ataka-sreshtu-vsichki-koito-si-pozvoliavat-da-ne-p.793268
http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/07/30/akakiia-za-sporcho.793128
http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/07/19/sporcho-mesten-ubavec.78611
http://joysii.blog.bg/lichni-dnevnici/2011/06/14/strashnite-vyprosi.764808

Това е, което не е деактивирано, Алекс...не е ясно колко са общо на брой, щото дамата "смело" пише и после архивира, но са все същите лайна, и все без бан, за твоя информация!;);)
цитирай
3. alexalexalex - черешке
06.08.2011 17:46
не само тук де)))
малоумници има навсякъде - а това с банирането, знаеш, си е работа на влюбена в мене модераторка, друго няма как да е.
цитирай
4. proximus - Съгласен съм с вас че пра-българите ...
06.08.2011 22:02
Съгласен съм с вас че пра-българите са се омешали първо със славяни, и кой знае кой друг народ... после бълагарите (и другите с нас) със гърци, османци, сърби, власи, по едно време и с маджари сме се дърляли, значи и любили. Абе за толкова векове, гените така здраво са се омешали, че историите на разни забававни блогъри като спароток са меко казано нелепи.
цитирай
5. joysii - Аууу, дървената вишня. . . . . . ще ...
15.08.2011 10:21
Аууу,дървената вишня......ще пукна от смях.
Бясна ми е.
Така я искам!
.............................
Алекс,разсъждаваш като нормален интелигентен човек.
Ама Спарчо и ко ще се заемат да те превъзпитават, защото ще те намерят за невеж и с ниско самочувствие, понеже не знаеш колко величествен народ са били траките и не приемаш идеята,че си техен пряк наследник.:):)
цитирай
6. letopisec - ДОБРЕ СИ СЕ ИЗБЪЗИКАЛ
15.08.2011 13:27
Всеки средноразумен човек, даже без да е историк, ще ви каже, че на нашите географски ширини такова нещо като чиста нация няма. Изключвам братята македонци, които са наследници на Филип и Александър (според техните писания в нета) и които даже чрез ДНК-анализи го доказаха. Всичко останало е такъв карашък, че свят да ти се завие.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexalexalex
Категория: Тя и той
Прочетен: 2427149
Постинги: 520
Коментари: 8560
Гласове: 3924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930