Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.11.2012 07:01 - Кандидати за работа колкото щеш - хора за работа няма!
Автор: alexalexalex Категория: Тя и той   
Прочетен: 6970 Коментари: 35 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Вероятно живея в някаква паралелна вселена.
Седя и се чудя какво става и дали гадните американци наистина не са пуснали някакво психотронно оръжие, което кара хорицата да полудяват :). Хем зная какво следва, хем винаги се изненадвам. Аман от митология, че българите били работни. Или че сме умни, почти на второ място в света след евреите. Тези две неща са точно толкова верни, колкото, че братята македонци са преки наследници на Аце (така викат на Александър Велики). Ето и защо мисля така :

Тези дни ми се налага да правя интервюта, та се срещам с много хора и вече се хванах за главата. Само да вметна, че ситуацията е извън контрол, че и отгоре :)
Какво имам предвид - ами такова, че хора за работа няма.
Има хора за заплата, ама за работа - хич.
Един пример, за да не съм голословен - така стана, че се отвориха 2 позиции едновремено : и двете са за мениджъри, не търся общи работници. Едната е по-скоро аналитична, другата - по-скоро управленска.
Естествено, че първата е твърде стационарна и поради тази причина леко бюрократична - демек бачкането е с фиксирани задължения и фиксирана заплата, фиксирано работно време и почти никакви (абсолютно никакви, за да съм честен) опции за развитие.
Другата е повече в модела "фронт" - планове, резултати, хора и поради тази причина - заплата, която расте с резултатите, бонуси, опции за развитие. Разликата в заплащането е почти 2:1 в полза на втората.
Ха познайте от три пъти какво искат да работят кандидадите? Ндам, не познахте.
Всичко иска да е на първата работа, никой не иска да гони резултати.
И като казвам, че няма хора за работа - няма хич. А иначе в СиВи-тата - малииии : "ориентирани към постижения". Ориентирани към скатаване, не към постижения! Единият кандидат направо ме уби - мъж малко под 40, семеен. И иска твърдата по-малка заплатка. Боже, наистина ли хората нямат никакви амбиции????
Няма такова чудо, ама хич. Иначе, ако четеш в нета и слушаш по улиците - глад, студ, безработица, социални бунтове... А за работа - тц, хора няма.
Пари нямало, а сме на 4-то място в Европа по харчене на пари по ваканции. Над 500 000 човека, не трима, както биха казали "социално мислещите" опоненти  са обикаляли по света като туристи, не като емигранти:)
В банките - пак бум на депозити :)
Но да се върна на темата с хората. 50 % от СиВи-тата са написани неграмотно. Тези, които пишат "4" вместо "ч" даже не ги чета, за другите говоря. Отдавна не искам мотивационно писмо, че ми писна да чета онова от Джобс.бг. Копи-пейст, без никаква мисъл. Наизуст го знам :)

п.с. Вчера беше ден на будителите. Като гледам колко будители се навъдили в блога и започвам да разбирам ситуацията. Чудя се дали е болест или просто тъпота, ама честно :)

п.п.с. Колега Кушел, ти ли си делна последния постинг или те донесоха ? Според мен са те донесли, че и отгоре :))))


п.п.п.с. Мило бе!





Гласувай:
20



1. анонимен - Колега, Алекс, преди изестно време ...
02.11.2012 08:19
Колега, Алекс, преди изестно време един новоизлюпен инженер от габровското МЕИ, напрово ми взе акъла с изявлението: "Преди да започнете да ме разпитвате, искам да уточня, че за по-малко от 1200 лева няма смисъл да говорим. Сега инженери се търсят като топъл хляб, пък ако няма добри предложения, стягам куфарите и заминавам."
Тоя човек има трлудов стаж - "0", знае "0" езици и има самочувствие - "6".

Тук логиката ми катастрофра.
цитирай
2. ran - :) а-а, мениджъри ...
02.11.2012 10:26
и твоята работа е по-скоро управленска, а не аналитична (по постингите съдя:))))
та, не хвърляй камъни от твоята си градина нататък, към аналитичната :)
защото ще те обявим за будител :))))
цитирай
3. tera - Дъра-бъра, два чадъра :)
02.11.2012 11:15
Дай нещо по-конкретно. Какви пари давате за първата и за втората, та да видим?
Осигурявате ли служителите на пълната заплата или само на осигурителните прагове?
Българска ли е или чуждестранна фирмата? Самостоятелна ли е или част от международна група?

Ако е българска, осигурява на праговете и се ебава с хората - какво очакваш?
Поради горните причини работя за чуждестранни фирми, част от международна група. Там има правила и не се бъзикат с хората прекалено много. :)

А и не мога да разбера това цвърчене на българските работодатели, че нямало хора за работа?! За без пари и на минимално осигуряване може да им работи само някой скапаняк, ама те не щат скапаняци. Искат хем квалитети хора, хем да им спукат гьона от бачкане под предтекст, че ги стимулират кариера да правят, ама ако може без пари... Ами не може!
Ти да не би да не бачкаш на твърда заплата, какво се правиш на улав?
"Ориентираност към постиженията", означава да ти дадат шепа мангизи, колкот да не е без хич и да ти кажат - "Можеш да печелиш, колкото искаш!" Този номер върви в рекламата и търговията. Всеки ден започваш от нулата и се напиняш като за световно. Била съм търговски мениджър - та знам. После те юркат всеки ден да даваш все повече и повече, защото "апетитът идва с яденето".
Ама аз нямам намерение да се гътна, за да продавам нечии боклуци, които не са им изтрябвали на хората като хляб насущний. Такова напъване си заслужава, ако бачкаш за себе си, ама като наемник - хич биля. Но не пречи да напъваш другите да го правят, де.:)
Както сигурно ти се опитваш да правиш. :)))

цитирай
4. syrmaepon - Е,Алекс,
02.11.2012 12:15
няма ли да престанеш да пригласяш на Б,като ехо си ,душо )))))

Истината друже е многостранна ,айде поздрав от овчаря ! )))
цитирай
5. kostadin - Ако не можеш да си възпиташ хора з...
02.11.2012 12:31
Ако не можеш да си възпиташ хора значи вината е в тебе.Предполагам ,че и парите са ти паднали от небето.Иначе щеше да знаеш как да действуваш
цитирай
6. ofir - Мноо си тъп, Сашеее !!!
02.11.2012 13:20
Еййй Саше, и теб те е гепила бойковизацията. Ама така е, когато работиш в мутренска структура а премиер е човек от същите среди. А какви са мутрите в България?
Слуги и прости изпълнители, без собствено мислене действащи само в първосигналната степен на инстинкта. На такива, индивиди, техните господари са дали името шабас-гои.
Та значи Саше, в този случай мненнието и констатациите на шабас-гоят(в този случай-твоите), в никакъв случай не е валидно и не кореспондира с истината. То проектира само желанието на господарят му.
цитирай
7. vmir - Щом някой е решил да се прави брат'чед на великия ти адаш,
02.11.2012 16:55
най-добре е да го оставиш, той сам ще си покаже колко му прилича. Не си длъжен да му даваш обяснения защо си го отстрелял, нали?
цитирай
8. abv21 - Колега, Алекс, преди изестно време ...
02.11.2012 17:36
kushel написа:
Колега, Алекс, преди изестно време един новоизлюпен инженер от габровското МЕИ, напрово ми взе акъла с изявлението: "Преди да започнете да ме разпитвате, искам да уточня, че за по-малко от 1200 лева няма смисъл да говорим. Сега инженери се търсят като топъл хляб, пък ако няма добри предложения, стягам куфарите и заминавам."
Тоя човек има трлудов стаж - "0", знае "0" езици и има самочувствие - "6".

Тук логиката ми катастрофра.


Не знам каква ти е логиката, за да катастрофира, но пазарната логика подчинява абсолютно всички други "логики".
Аз не съм инженер, за да преценя, но човекът ако е прав, че се търсят яко хора с неговата специалност е напълно нормално да има и самочувствие, и претенции. В този случай, между другото няма и никакво значение какво може - ако пазарът търси на живот и смърт хора като него, значи логиката е на негова страна и толкоз!
Един приятел, който се изнесе преди 7 г. и се ожени за латиноамериканка, вчера ми се похвали, че жена му си е намерила за 1/2 час сърфиране в нета таман 2 работи в България с нач. заплата от 700 € (евро), без никой да я пита какви дипломи има и какво може. Просто причината е, че няколко испански фирми търсят хора с майчин език испански, да вдигат телефона (това не е секретарска работа, за нея заплатата е съвсем друга)! Естествено тя е отказала, защото понастоящем те правят с мъжа си много повече пари в чужбина, но просто си е направила експеримент.
Това е наложил пазарът и затова ще видиш човек с огромни способности да взема 500 лв. и друг човек без никакво образование да взема 1500 лв.!
цитирай
9. valentor - Шефе, на блога си, Не ми се вижда да ...
02.11.2012 20:01
Шефе, на блога си,
Не ми се вижда да страдаш от безмозъчност.
Същевременно ми е странно поради каква причина приемаш славословията на пропагандата , с предмет милото народонаселение, за верни.
Оставам с убуждуние, че има някъде в подсъзнанието ти , някаква програмка, която не си изчегъркал до край.
Не е хубаво така да се оставяш.
Като свършиш тази дейност да видиш как ще ти светне пред фантазията/представата и няма да имаш авторитетна котва.
хи-хи
http://valentor.blog.bg/
цитирай
10. kostadin - Колега, Алекс, преди изестно време ...
02.11.2012 21:36
kushel написа:
Колега, Алекс, преди изестно време един новоизлюпен инженер от габровското МЕИ, напрово ми взе акъла с изявлението: "Преди да започнете да ме разпитвате, искам да уточня, че за по-малко от 1200 лева няма смисъл да говорим. Сега инженери се търсят като топъл хляб, пък ако няма добри предложения, стягам куфарите и заминавам."
Тоя човек има трлудов стаж - "0", знае "0" езици и има самочувствие - "6".

Тук логиката ми катастрофра.

Едно време -при Тато инж. започваха работа със 105 лв или това прави 1750 билета за градският транспорт.
сегашните 1200 лв позволяват да си купиш по малко трамвайни билети .Астандарта на живота се промени при постигане на абсолютно намаление на трудовите доходи.Прав е човека да ги иска
цитирай
11. анонимен - Триалекс, нищо не е точно така, ако ...
02.11.2012 22:27
Триалекс, нищо не е точно така, ако ме разбираш правилно, а ти ме разбираш прекрасно....фирма в която кадрите не се ценят като качество(умения), а като количество не може да се претендира! Кадрите са номера в списък и цялата дейност е намиране на нови и нови кандидати с обещания за кариера и бъдеще....докато някой читав успее да направи кариера и ВИЕ го изгоните за да ''наследите постигнатото''....!!!!
Освен триалекс никой друг не знае за какво говоря...така, че не се морете:)))
цитирай
12. blackpredator - Дъра-бъра, два чадъра :)
02.11.2012 22:31
Колега Алекс, спомням си един истински случай, разправян от баща ми в детството.
Имало в града музикант Рупчето. Имало и Досю, който щял да прави сватба на щерката.
Среща Досю Рупчето и му казва:
- Свирете ми на сватбата, по две дюлгерски надници ще ви платя.
Рупчето отговаря.:
- За две дюлгерски надници, наеми някой дюлгерин да ти свири....

Мале, мале?!
"...никой друг не знае за какво говоря.."
Пази боже крава да си мисли, че е прогледала, би възкликнал някой Нещастник...
цитирай
13. vencivaleri1951 - Докторе
03.11.2012 00:39
Твоят постинг днес ми напомня на паметника пред НДК. Гледам /чета/ го и не мога да схвана нищо.
-Ако искаш да кажеш , че матерЯлът е лош то Бойко вече го каза
Ако искаш да се изфукаш, че държиш съдбата на хора в ръцете си, може някъде да си успял, а другаде си предизвикал усмивки.:)
Все пак ми е малко странно, че ти който ръководиш много хора се занимааваш с пресяването на кандидати за работа. Нямаш ли си кадровик, ци който да ти отсее тези с четворките вместо с ч.:)

Аз друго не мога да разбера. Защо се правиш и ти на ехо Борисово?
Нямаш ли си представа какъв" ад "е в момента пазарът на труда? От месец наколко приятели търдим работа на семейство архитекти. И двамата имат портфолиа колкото табуретка. Няма и няма. Браншът се срина на 90% през последните 5 години. Измисляш си теми и се глумиш с неща които определено не познаваш. Фантазирай си неща които не дразнят хората, защото тук/както и на много други места/ има хора които са без работа и подобно неглижиране на потенциала им едва ли е приятен, а още ровече верен. Лично аз си мисля че ако разписваш ведомост то е само на...милото...:)
цитирай
14. galinbalin - Алекси, тъпо или много тъпо копеле си?
03.11.2012 02:18
;-)
цитирай
15. анонимен - 14. galinbalin - Алекси, тъпо или много тъпо копеле си?
03.11.2012 06:50
Ич не е тъп, даже много е умен, ама фирмата му има ужасни правила и начин на работа....от там е и целия проблем...Докато хората са само като бройка, няма защо да се оплаква, че няма кадри...Проблема е много съществен за една такава голяма фирма ...

12. blackpredator - тъп си като градинка лейка без вода ....и без лейка, хич те няма в главата. Хем си тъп, хем наглееш....от толерантност няма да кажа за какво говоря, защото все пак познавам Триалекс лично и много го уважавам като човек...!!!!
цитирай
16. alexalexalex - Колега Кушел
03.11.2012 08:33
ндам, претенции - огромни. навсякъде е така :)
щото мама му е казала : "Учи, мама, да не работиш!".
ей тук е заровено кучето :)
цитирай
17. alexalexalex - ran
03.11.2012 08:35
не хвърлям никъде камъни :) без аналитици не става, ама хич.
просто при този тип позиции работата е рутинна и не предполага развитие, това казах :)
цитирай
18. alexalexalex - tera
03.11.2012 08:37
и за двете парите са с 4 цифри, осигуровките са върху всичко :)

и, естествено, че се бачка яко - какъв е другия избор - цял ден да редиш пасианси и да взимаш заплата ли?
умря тази, ндам :)
цитирай
19. alexalexalex - syrmaepon
03.11.2012 08:38
нещо си се побепцал - какво пригласяне ти се привижда?????

леле, навсякъде световен заговор , масони и рептили :))))
цитирай
20. alexalexalex - ofir
03.11.2012 08:40
пич, смени си доктора, този не те лекува правилно :)
цитирай
21. alexalexalex - blackpredator
03.11.2012 08:43
предаторе, аз не карам насила хората да си пускат СВ-та, нито ги бия да дойдат на интервю, нито мога да накарам някой насила да работи :)

ако си търсят работа и аз имам тези позиции с тези условия - това е.
не купувам роби, все пак:)
цитирай
22. alexalexalex - Венци
03.11.2012 08:50
да ме прощаваш, но до момента не съм си позволил лукса да назначавам човек без да го видя лично. ейчарите правят предварителен подбор - аз съм след това. защото говоря за живи хора, не за роботи :)
и не става дума за някакви хора, а за мениджъри, на които разчитам да помагат, не да пречат или просто да ходят на работа :)

не разбирам от бизнеса на архитектите и идея нямам каква е там ситуацията. но има браншове, които реват за хора с пълна сила.

само като вметка - опитай се да намериш читав софтуерист и ще видиш какво ти говоря :)

макар че аз говоря за търговски мениджъри. ми няма, Венци, колкото и да ти е чудно, ама няма.

не казвам, че няма безработица - има, естествено. най-често при нискоквалифицираните без опит. може би и при висококвалифицираните архитекти.
но не обобщавай толкова, плс :)
цитирай
23. alexalexalex - alllyalllyallly
03.11.2012 08:51
пак не си разбрала :)
цитирай
24. анонимен - Лошото е, че съм разбрала:)
03.11.2012 09:57
alexalexalex написа:
пак не си разбрала :)


И не забравяй, че бях там...и сама напуснах!
цитирай
25. tera - Знаех си, че става дума за търговски мениджъри, ми за какво друго :)
03.11.2012 11:50
Да намериш добри търговци е доста трудна задача. Трябва отвътре да им иде, да са безскрупулни, чувствителни, колкото кенефна седалка и да са досадни като конски мухи! :) Иначе няма как да продават добре! За съжаление тези качества не вървят ръка за ръка с голям интелект, просто няма как.

А тебе да те питам, след като ги избираш - ти изобщо НЕЩО продал ли си през живота си? Ей така - на първо ниво, собственик на магазин или фирма да речем? Ако не си - как така ги избираш?
Защото аз съм продавала и доста добре се справях, но това започване всеки ден от нулата, изобщо не ме кефи. Както и да пробутвам на хората разни работи, без които пак са си добре. :) Също и да ме напъват за още и още...
Пък и съм твърде Ентелектуална за такъв тип работа. Напъвала съм и други хора да продават, това е по-сгодният вариант. :)
Но както се вика - it's not my cup of coffee.
цитирай
26. alexalexalex - alllyalllyallly
03.11.2012 14:14
абе, че не си - не си :) ама да не изпадам в размисли :)
цитирай
27. alexalexalex - tera
03.11.2012 14:17
продал съм ПОВЕЧЕ неща, отколкото можеш да си представиш.
и сега продавам, защото ако излезеш от пазара и... просто няма как да ръководиш хора, които са всеки ден на него :)

затова и не оставям на ейчарите да ми избират хора - човек, дето цял живот седи на бюро не може да избере търговци и търговски мениджъри :)

споко, не съм от хората, дето искат нещо от другите, а сами не го могат.
цитирай
28. ran - Кушеля и Алекс Тройной си плачат в жилетките !!!
03.11.2012 14:21
alexalexalex написа:
не хвърлям никъде камъни :) без аналитици не става, ама хич.
просто при този тип позиции работата е рутинна и не предполага развитие, това казах :)

заради лошия матрял :))))))))))))))))))))))))))))
ей тва ме изкефи най-много
Вечна дружба, Ротфронт и така нататък :))))))))))))))))))))
Задали некви позиции, некво развитие, пък после пазара на труда им пречи
нема такъв смех просто :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
Ами - мениджъри, кво да ги праиш!
Доказателство са коментарите на Тера и на Али. А за Сирма предпочете мъжки род ...... нд-а-ам ....
Кефи ме този пост и заради спомените от мои интервюта и, най вече за три от тях, когато едни, ъъъъъъ, мениджъри ми обясняваха колко съм прекалено квалифициран за работата, дето те имат :)))))))))))))))))))))))

Въобще постът е нъмбър уан с целия Тройной вътре - жалко че в блогрола ми няма място за такива!
Так держать, молодцы! и
Наздраве! за продаващите труда си.
цитирай
29. vencivaleri1951 - Прозэлжовош до гжвжлшщ наизуст
03.11.2012 16:13
alexalexalex написа:
да ме прощаваш, но до момента не съм си позволил лукса да назначавам човек без да го видя лично. ейчарите правят предварителен подбор - аз съм след това. защото говоря за живи хора, не за роботи :)
и не става дума за някакви хора, а за мениджъри, на които разчитам да помагат, не да пречат или просто да ходят на работа :)

не разбирам от бизнеса на архитектите и идея нямам каква е там ситуацията. но има браншове, които реват за хора с пълна сила.

само като вметка - опитай се да намериш читав софтуерист и ще видиш какво ти говоря :)

макар че аз говоря за търговски мениджъри. ми няма, Венци, колкото и да ти е чудно, ама няма.

не казвам, че няма безработица - има, естествено. най-често при нискоквалифицираните без опит. може би и при висококвалифицираните архитекти.
но не обобщавай толкова, плс :)


Висококфалифицирани специалисти колкото щеш на пазара. Нямах предвид само архитектите. Цялото строителство е аут на 90%. Всеки ден "хвърлят" пишкира стотици фирми, включително и софтуерни. Казваш, че не можеш да намериш програмисти. Ами ще ти подскажа...Нокиа у нас съкращтава дейноста си на 80%. Софтуерното им направление е съкратено от януари цялото. Повечето са с четрицифрени запалати, а поне двама с петцифрени. Ако пренебрегнеш факта , че и те пишат с цифри/единици и нули/:))) можеш да се пробваш да ги тестваш. Белким някой да се доближи до изискванията и класата ти. Ти ли оценяваш софтуерните им възможности? Успех нобелисте!
цитирай
30. alexalexalex - ran
03.11.2012 21:39
хич не ти разбрах вопъла, ама наздраве :)
цитирай
31. alexalexalex - Венци
03.11.2012 21:43
не сме на партийна сбирка на Позитано, ще те замоля. дръж се сериозно.
хайде, на мен не вярваш, ама влез в джобс.бг и виж дали се търсят софтуеристи.
или кво - хорицата хвърлят пари по обяви за кеф, а не защото им трябват хора.

като вметка само - синът ми, което е 20 годишно хлапе го оферират със заплата, която аз не давам на хора с 10 годишен опит. сега, ако са софтуеристи като Азер Меликов - за такива работа има само в Спартакус :)

и не, не избирам софтуеристи хич - има си ИТ дирекции за тая работа.

относно строителството - да, там е по-зле, но кадърните архитекти имат работа познавам поне 20, които не са спрели да имат поръчки.
цитирай
32. анонимен - Че съм съм, но да не издавам ''фирмени'' тайни:))) Заради теб...!
04.11.2012 09:27
alexalexalex написа:
абе, че не си - не си :) ама да не изпадам в размисли :)

цитирай
33. abv21 - Ами явно аз съм обобщил добре сит...
05.11.2012 08:22
Ами явно аз съм обобщил добре ситуацията, без да имам никаква представа кой е Алекс и каква позиция е вакантна. След като той описа по-добре проблема, решението е ясно - за да намери качествен специалист, трябва да се бръкне по-дълбоко. В други браншове е точно обратното, както се спомена в коментарите. Не знам дали беше истина или някакъв майтап, но един приятел копира обява във фейсбук, че строителна фирма търси архитект с опит и един чужд език задължително + още един като предимство, работи се 6 дни(!) седмично срещу заплата...400 лв.! На мен ми звучи като виц, но може и браншът да е стигнал дъното!
Аз не съм бизнесмен, но знам едно нещо - по Тошовата система "Те ни лъжат, че плащат, ние ги лъжем, че работим" стигнахме дотук цялото общество и държава. Не е моя работа да давам идеи как трябва да се промени бизнеса, но щом работодателите и служителите не правят нищо по въпроса, явно статуквото урежда всички. По белия и жълтия свят (за черния не знам) няма такова нещо като висококвалифициран служител с ниска заплата, но обратното - нискоквалифициран с висока заплата има, в зависимост от бранша и лични контакти, т.е. връзки.
Знам, че в момента ако има глад за кадри в някои браншове, то това е нищо, в сравнение с онова, което ще бъде след 10-20 години, когато няма да има никакво образование в БГ, а само хора с дипломи. Държавната политика за скапване на образованието вече дава своите плодове.
Помня и едно друго нещо - преди около 8-9 години в апогея на строителния бизнес, един шеф търсеше работници в Китай, за да мине по-тънко, но удари на камък - така и не ми каза дали е имало проблеми с документите, или просто онези са искали твърде много още по онова време. В момента в източната част на Китай, няма келнер с по-ниска заплата от 180-200 € за 4-5 ч. дневно, какво остава за общ работник, който трябва да е силен, енергичен и т.н.
цитирай
34. deathmetalverses - Хубаво е, че правиш интервюта за мениджъри, Алекс,
05.11.2012 20:42
и се оплаква, че нямало БАЧКАТОРИ - ИМА, такива, като мен, само че не се сети да ме поканиш; дай някой мейл, да ти пратя ГРАМОТНО НАПИСАНО CV! Не че ще ме избереш, ама ....

Здравко Спасов
цитирай
35. dolce - хей Алекс ,,,,
06.11.2012 12:01
де да ти пратя SVто
Мотивационно писмо няма да ти пиша то стига сега дет се напъвам кат за световно. /да пиша без 4ки 6ци и так далеее/ Ама ако ме избереш за втората да знаеш от сега искам пълна свобода на избора . Така е честно нали???
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexalexalex
Категория: Тя и той
Прочетен: 2428780
Постинги: 520
Коментари: 8560
Гласове: 3924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930