Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.01.2013 08:34 - Държавата на Андрешко
Автор: alexalexalex Категория: Тя и той   
Прочетен: 9052 Коментари: 43 Гласове:
7


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Едно от най-малоумните неща, които бяха натрапени на хората по времето на социализма (зрял, развит, развиващ се или какъвто е бил) е идеята, че държавата трябва да бъде лъгана.
И че е длъжна.
Едва ли има българин, които да не знае кой е Андрешко и да не му е обяснено, че е положителен герой. Защото е "спасил" съседа си от гадния бирник.
За по-младите превеждам, че бирник е данъчен. А данъчният (колкото и да не ви се иска) е държавата. 
Та така - положително е да оставяме държавата в блатото.

Моля да се отбележи, че говоря за нещата по принцип, не коментирам сегашното управление, нито предишното, нито по-предишните.

Типични реплики и размисли на Андрешковците :
1. Аз данъци не плащам.
2. Ако имам възможност - крия осигуровки, 
3. Пенсиите са малки.
4. Заплатите на държавните служители са малки. (не говоря само за чиновници, а за учители, лекари и т.н.)
5. Пътищата са зле.
6. Здравеопазването е отврат...

Не мога да разбера защо Андрешковците не виждат пряката връзка между нещата. А тя е толкова пряка, че не се трае.
Като не плащате осигуровки няма откъде да дойдат пенсии - пенсионни фондове в България НЯМА (за сегашните пенсионери). Техните смешни пенсии идват от нашите осигуровки, данъци и акцизи. На който му е интересно - може да види с колко всеки месец е "на минус" НОИ. От данъците идват и парите на лекари, учители, полиция, военни и т.н.
Масово не се купуват винетки, ама пътищата...

И понеже Андрешковците все плачат, че държавата им е длъжна, ще се наложи да припомним една реплика на ДжейЕфКей : "Не питай какво Америка ще направи за теб, виж какво ти ще направиш за Америка!" (цитирам по спомени, ама смисъла е този).

Зная, че Андрешковците сега ще ревнат, че заплатите са малки, че е криза, че има безработица и пак ще изместят темата.
Защото съм убеден, че и при голяма заплата Андрешко е Андрешко - пак ще крие, пак ще се тръшка и пак ще чака държавата да му свърши работата.

Изобщо не мисля, че живеем в най-добрия от всички възможни светове. Нито, че България е нещо, което трябва да бъде показвано като положителен пример в момента.
Но промяната минава първо през отказа от Андрешкощина и след това към  всичко друго.

п.с. Моля темата да не се измесва към добрия социализъм и лошия капитализъм, не е това темата.

п.п.с. Мило!



Гласувай:
10



1. evrazol - Това, което държавата предлага ...
19.01.2013 08:59
Това, което държавата предлага като сигурност, образование, здравеопазване и т.н. не струва дори тези жалки пари, които със зор събира. Иначе казано - не плащаме, понеже предварително знаем какво ще получим.
И ако това е едната причина, другата е - държавата е допуснала социален праг, над който законите и почти не действат.
Работещите хора добре разбират, че със "спестените" от данъци пари, ще си осигурят по-добри услуги от държавните. Включително правосъдие.

Мога да се шегувам, че не плащаме данъци, понеже пестим за фалшиви дипломи, за заобикаляне на законите и други "екстри" в страната на неограничените възможности.

Ето ти за капак любимото стихотворение на Андрешко:

За утре щедро ми обричаш
нектар във сребърни потири…
О, зная — много ме обичаш
и не обричаш на шега,
не не е лошо и сега
да хвърлим още две-три бири…
А?

За утре пури ми обричаш,
цената на които пари…
О, зная — много ме обичаш
и не обричаш на шега,
но не е лошо и сега
да свием още две цигари…
А?

За утре щедро ми обричаш
палати — блясък и омая…
О, зная — много ме обичаш
и не обричаш на шега,
но не е лошо и сега
да пренощувам в твойта стая…
А?

Вярата ни в утрешние ден се изразява най-добре с фразата "Е*и му майката. И утре е ден"

Малко прекалих с коментара си, но съм чувствителен към темата. Загубеното доверие в държавността не може да бъде възстановено от гражданите. То трябва да бъде грижа на държавниците.
цитирай
2. alexalexalex - 1. evrazol
19.01.2013 09:07
то малко отидохме към спора кое е първично - кокошката или яйцето?
обаче ситуацията - според мен - е малко по-различна.

тръгваме от модела дали държавата е враг. ами не може да е враг, според мен, защото това е МОЯТА държава.
отново подчертавам, че говоря обобщено - не коментирам политика в момента. И Бойко, и Станишев, и Крадлив дедо, и Доган, и Костов и т.н. са функция на живеещите в държавата. Ти пък съвсем добре си го описал в последния си постинг :)

темата е за Андрешко, който с радост оставя държавата в блатото, но иска тя да е бяла, чиста и добра :)
цитирай
3. evrazol - С удоволствие ще си говоря с теб на тая тема. И няма да политизирам.
19.01.2013 09:25
Андрешко е манталитет. А манталитет се възпитава. Андрешко ще култивира андрешковщина винаги и навсякъде, където може. Кой ще му противостои? Това е въпросът.
Какво иска Андрешко не е интересно за никого. Особено за управляващия Андрешко. Той е кръшкач, който винаги може да бъде хванат за гушата, стига да има интерес от това.

Порочния кръг може да бъде пресечен лесно от горе. Защо мислиш, че държавата не го прави???
цитирай
4. alexalexalex - 3. evrazol
19.01.2013 09:48
естествено, че на политиците така им отърва :)

а кой избира политиците - Андрешковците (поради това, че в България са мнозинство и направо ни разплакват майката).

Андрешко иска да чуе обещания, че няма да работи, няма да плаща данъци , че ще кара Мерцедес и ще почива на Карибите :) И хич не се интересува как ще стане това и кой ще плати сметката :) Защото безплатен обяд няма.

ако Андрешковците намалеят и не са мнозинство вероятно ще се появят нормални политици (от типа Чърчил), които няма да обещават цветя и рози, а пот и кръв :) И които ще извадят държавата от батака.

по-скоро съм склонен да твърдя, че първо трябва да престанем да сме Андрешковци и после ще дойде нормален държавник, отколкото нормален държавник да промени мисленето на Андрешко.

Навярно и ти познаваш много хора, които се осигуряват на минимума, карат скъпи коли и са горди, че са излъгали държавата :) Тези мрънкат като за световно :)
цитирай
5. evrazol - Значи до тук можем да обощим, че Андрешковците и държавата са в симбиоза
19.01.2013 10:46
Ние, аз в частност, претендираме, че не сме андрешковци и искаме това да се промени.
Най-безсмислено ми се вижда да очакваме симбиозата да се самораспадне. Андрешковците няма да ги тръшне инфлуенца и да се изпарят от самосебе си. Нека сме реалисти. Държавата няма да приложи цялата строгост на закона, понеже тя е най неизрядния длъжник. Спасението на гражданите /не Андрешковците/ си остава въпрос на самите граждани - това е ясно от векове.
И тук влизаме в тупик, от който не зная излизали ли сме някога. Държавата ни не става, а съгражданите ни са Андрешковци. Да си съборим държавата ли, или да си изтребим гражданите?
Тези които емигрираха решиха въпроса си чрез емиграция. Останалите "добросъвестни" дори не мрънкат че даже и плащат за другите. Това, разбира се не може да бъде безкраен процес. Той ще приключи със свършека на добросъвестните, или с тяхната ... /щях да кажа победа, ама нали обещах да съм реалист/

И когато стигнем до въпроса Какво да се прави??? настава тишина ... Ние не желаем да си признаем, че не знаем какво да правим. Отработените механизми в други страни тук не работят. Заради Андрешко. Добросъвестните са малцинство. До тук спират всички разсъждения и най-изявените ни политици интелектуалци и умове си заравят главите в Европейските практики, като щрауси.
Стигам до извода, че само диктатура може да промени манталитета и да наложи ред. Цялата ми същност е против диктатурата!!!!!!!!
Трябва да си признаем откровено някои неща и тогава да търсим пътя.
!. Не сме народ. Тези лозунги ги забравяме.
2. И да обесим виновните - няма да ни избуи от нищото нов морал.
3. Ако някой не яхне протестите ни, ще ги изкриви по Андрешковски в своя полза - значи те не вършат работа.

И накрая стигам до извода, че свестните граждани трябва да си направят собствена мрежа извън институциите и държавата, за да се подкрепят взаимно в чисто битов план на първо време. /Айде размечтах се и ми отиде реализма в тиквите/ Та хората да си отвоюват държавата от Симбиозата.
цитирай
6. alchemist - Не
19.01.2013 11:53
Андрешко, а бай Ганьо е проблема...
Андрешко ли съм, ако държавата ми взема под формата на данъци ~ 35-40% от изработеното и допълнителни проценти под формата на ДДС и акцизи? Напълно естествено е да се опитам да заработя и нещо допълнително, но не непременно облагаемо. :)
цитирай
7. blackpredator - Алекс,
19.01.2013 12:05
Ти като чиновник-доктор, поставяш диагнози.
Всяка зараза си има причинител. Пишеш за симптомите, не за причините.
Остави тая мантра, Андрешко бил мързелив тарикат по дифолт.
Как така болният Андрешко, по света забравя болеста си? Даже и мургавия...
Заразата е в държавния излак, ако перифразирам друг Елин Пелин.

Съгласен съм с Евразол. Тая напаст божия, „Загубеното доверие в държавността не може да бъде възстановено от гражданите. То трябва да бъде грижа на държавниците.”
цитирай
8. alexalexalex - 5. evrazol
19.01.2013 12:16
за жалост ситуацията е по Ричард Марчинко "насрана, без надежда за почистване" :) но в крайна сметка - моето мнение е такова - изходът е в нас. и да се опитаме да превъзпитаме кандидат-Андрешковците и да не позволяваме децата ни да стават Андрешковци :)
Не случайно Мойсей ги е водил 40 години из пустинята :)

и както казваше Тони Филипов, д-р, "докато не умре и последния, който помни Априлския пленум" :)))
цитирай
9. alexalexalex - 6. alchemist
19.01.2013 12:19
интересно, държавата Франция иска по 75 % от богатите :)

а ДДС и акцизи си е нормално , поне за това трябва да имаме консенсус.

не разбирам защо се крият данъци при тази мършава данъчна ставка, честно.
цитирай
10. alexalexalex - 7. blackpredator
19.01.2013 12:22
Предаторе, за щастие или за жалост не съм чиновник, наемен работник съм.

А причините според мен са в Андрешковското мислене, както казах. И това не е диагноза, а констатация.
Хващам се на бас, че и при 3 % данък Андрешко ще търси начин да го заобиколи и да псува държавата:)

А по света - ами гонят ги и неплащането на данъци е пандела (случаят Ал Капоне). нашият съд вика, че откраднато 16 милиона ДДС (Ковачки) е ОК.

за мен лично най-гадното в новата конституция е ей тая съдебна система :)
цитирай
11. alexalexalex - шашнат съм
19.01.2013 12:29
само 2-ма Андрешковци ли има в блога та има само 2 минуса.
аз все си мисля, че са повече :)
цитирай
12. vmir - Никой не иска да се мине, а резултата от такова упорство е, че той трябва да мине останалите, поне в лицето на държавата.
19.01.2013 12:32
Това е толкоз просто и логично, щом всеки се е вторачил в минаването и е забравил, че минаването е само част от пътя, но не и целият път.
Глей сега как някой ще ревне, че искам да го мина ако не аз, поне държавата.
цитирай
13. alexalexalex - 12. vmir
19.01.2013 12:50
ахам :)

кучето е заровено именно в идеята, че Андрешко е тарикат - от много селски вид.
и че на него все трябва да му се разминава :)
цитирай
14. ramone - Ма вие съвсем се уляхте.
19.01.2013 14:20
Казвам вие, щото и бекса преди време беше пуснал подобна тема. Там подминах, ма тука нема.
Първо - Андрешко вози не бирник, а съдия-изпълнител. Нема смисъл да ти обяснявам каква е разликата.
Второ - идеята на разказа е не, че некой крие данъци от данъчните, а друг му помага, а за това как хората си помагат един на друг според силите и възможностите или поне не помагат на тия дето им точат балтията (начинът - хубав или не, е проява на взаимопомощ и загриженост).
Трето - на Андрешко му става неудобно от съседа си, че ТОЧНО той ще докара в селото гореспоменатия съдия-изпълнител.
Четвърто - разказът не е лошо написан. Проблема е, че лошо четен.
Пето - лошото четене е последица от лошото соц. образование.
Всичко това ти казвам с известно неудобство, защото доколкото съм схванал едно от образованията ти е филология (силно се надявам да не е българска).
цитирай
15. alexalexalex - 14. ramone
19.01.2013 14:56
уточнявам, за да не бъда разбиран грешно - не е проблем в разказа, а в четенето му, в разбирането и в прилагането на практика на Андрешковщината :)
цитирай
16. ran - 14. ramone - +++
19.01.2013 17:00
Eто един хубав коментар! И доказателство, че не трябва да чакаме Априлския пленум да отшуми през вековете. Алекс и Бекс са най-обикновени мрънкачи - на крива ракета, Андрешкото е виновен. Щях да напиша, че са етатисти и че поставят примата на държавата независимо от устройството й. Но те въобще не са наясно с функциите й и свеждат принципи и процедури до превъзпитаване на андрешковци. Идеология вместо администриране, при това, гръмогласна. Наследство от социализъма, както казваш. :)

Мрънкалниците никога няма да разберат, че Андрешко е работодател на държавата. И че е 150 години по-напред от недоучили мрънкачи във разбирането си за съвременната държава. А каквито са работодателите - такава е държавата. Симбиоза, за каквато говори Евразол.
Двестагодишните републики са минали през този етап, оставили са андрешковците да катастрофират, учейки се как свестните, като малцинство, трябва да управляват. И европейските практики, но само като принципи и процедури, могат да помогнат в нашия случай.

С други думи - демокрацията се лекува с повече демокрация. Диктатурата не е решение, защото само отлага поумняването на свестните. Отлага го чрез подобряване на икономиката, превръщайки самата държава в работодател. Което винаги е лоша новина за едно общество, защото замазва проблемите.
Силовите мерки променят манталитета към повече йерархичен ред и не търпят хоризонтални структури на взаимодействие, дори на свестните. Просто ще получим диктатура на андрешковците.

( я, да ударя и аз едно минусче на мрънкалниците :))
цитирай
17. alexalexalex - 16. ran
19.01.2013 17:22
ндам :)

какво да ти кажа - и ти като камосутров - едно си баба знае, едно си бае :)

а това с Априлския пленум си е факт - докато последния не даде фира и ще сме си на това дередже :) независимо от минусите или плюсовете :)
цитирай
18. vmir - 13. alexalexalex,
19.01.2013 18:10
alexalexalex написа:
ахам :)

кучето е заровено именно в идеята, че Андрешко е тарикат - от много селски вид.
и че на него все трябва да му се разминава :)


Знам го Андрешко аз, готов е на всичко, за да не прави нищо. Затова всичко му тежи и е винаги онеправдания и неразбрания. Никога няма да гласува като швейцареца за по-дълъг работен ден, забавното е, че с две ръце ще гласува за едновременно намаляване на работния ден и увеличаване на заплатите, без и за миг да помисли какво може да произтече от това. И ще ти изброи 1000 оплаквания защо трябва да стане така. Абе, тъпанар и половина си е Андрешко, не мога да симпатизирам на типове, на които мисълта не може да прескочи над летвата на непосредствения личен интерес и да види малко по-дългосрочните последствия от дребните си хитрини.

Как да съчувствам на някой, който сам си е избрал да бъде голтак, и не може да схване, че като затруднява държавата, увеличава разходите, които плаща, и стои в калта не една нощ, а цял живот?
цитирай
19. bogdan33 - Съгласен съм с теб. Но разказът си е ...
19.01.2013 18:18
Съгласен съм с теб.Но разказът си е за нещо конкретно.Знаеш,че по онова време нещата са били жестоки.Идват бирниците прибират квото според тях им дължиш и ако нямаш храна за зимата семейството ти ще умре.Буквално.И онзи нещастник просто е решил да даде някакъв шанс на своя съсед и може би приятел.Нещата са били на живот и смърт.Ти готов ли си да умреш от глад тази зима за да си платиш данъците и парното?Аз не.Мисля,че животът на семейството ми и моят собствен е по-ценен. А фактът,че на повечето хора не им се плаща дори и минималното което дължат не е андрешковщина.Мисля,че е по-скоро сметкаджийство,скръндзорлък,глупост.Знаеш за какво говоря.Всеки ден го виждаш.Описано е в един индивид и събирателен образ наречен бай Ганю.Доста преди социализма. Единственото за което е виновен социализмът е ,че възпита поколения в една донякъде безметежна идилия: "Вземайте,работете наужким има безкрайно много,няма кой да ви следи или търси отговорност" Много неща са били оставени на хорската съвест и чувство за дълг и чест. Не всички обаче имат достатъчно от тези качества.За сметка на други които страдат понякога ненужно.Това е всичко.А Андрешко е бил добър човек:)
цитирай
20. kamosutrov - Алекс, имаш една лоша черта, продукт на соца в образованието си
19.01.2013 18:18
Верен привърженик си на "единствената истина". А истината обикновено е повече от една. Най-малкото се запознай с Принципа на неопределеността. Това, което ме забавлява е, че се стремиш да бъдеш държател на ключа към "единствената истина".
Нали си даоист, бре! Или си даоист, когато ти изнася? Слагай по-често "според мене" и така ще си изразител на мнение, а не главен ключар към истините.
Аз ще си бая едно и също, защото имам теза, подкрепена с факти. Насреща си имам някакво мнение и някакви тези с прикрепени емоции към тях. Имам пред вид автохонната теза. За андрешковския манталитет съм казал отдавна.
Андрешко отдавна се подиграва на Гюро Михайлов. Андрешко няма да остане на пост, защото това е дългът му.
цитирай
21. ivesa - Държавата,в която е живял Андрешко е създала начина му на мислене...
19.01.2013 18:28
Андрешко е символ на криворазбрана справедливост,но от съвременна гледна точка.В днешното гражданско общество няма място за андрешковци.Ако искаме да си оправим държавата и да я направим държава на граждани,т.е на хора с гражданско съзнание и поведение,трябва да свършим много работа.Поздрави!:)
цитирай
22. alexalexalex - 18. vmir
19.01.2013 18:33
въпросът не опира даже до съчувствие - а до кресливата им показност :)
цитирай
23. alexalexalex - 19. bogdan33
19.01.2013 18:34
е де.
вече казах, че става дума за обобщение на идеята да оставиш държавата в блатото.

за другото - на едно мнение сме.
цитирай
24. alexalexalex - 20. kamosutrov
19.01.2013 18:38
мали!
ти ли ми го казваш!

ако според теб има истина, че съм пряк наследник на Буда и крал Артур, няма лошо. това е твоя истина, която никога няма да бъде моя.

и тезата е ясна - нали се разбрахме. и ти и вожда сиказахте, че ще си правите партия :) хайде стига с тези траки - ясно е защо е направено, ясно е кого ще обслужи :)

ако ме четеш внимателно ще видиш, че ВИНАГИ изразявам моето мнение. и почти никога не съм в група :) хаиде, холан,в моя блог ли да се извинявам, че имам мнение :)


а на партийни конференции не ме кани, не ходя :) има група хора , с които не бих вървял по една и съща улица, ти искаш с тях в конференция да участвам.

обяснил съм го - самодостатъчен съм си и без траки, без крал Артур и даже без Линеар А. А пък без Чудинов и Аристотел Тентов, съвсем мога :)
цитирай
25. kamosutrov - Я пак повтори! Аз съм казал, че ще правя партия с Павел Серафимов?
19.01.2013 19:59
Убеден ли си, че съм казал точно това? Или пак бас? Ама ти така или иначе ...басовете... :-)))))
Сега, за тази хипотетична партия, би ли се ангажирал с програмни документи или нещо подобно? Щото, аз, като съосновател на партия нещо не ги знам. От тебе научавам и на закрито партийно събрание ще се караме с Вожда с потник върху полото. Как така, ти ги знаеш, пък аз не.
Виж Алекс, тия номера на Полигорите и Джойсите минават. Там и на други подобни. На мен, не.
И до кога ще те питам, сиуксите дошляци ли са или не? Щото по тия земи живеят Дакота, Пакота и Лакота /в зависимост от диалекта/.
Не се коси. Ще съгласувам първо с колегите, с които работя. После с основните опоненти и ако се съгласят на видеодебат, ще го направя. Дали ще го следиш, твоя работа. За мен ще е интересно.
цитирай
26. alexalexalex - 25. kamosutrov
19.01.2013 20:14
малииии!
чети бе, то не трябва само да се пише :)

а и за друго се сещам - аз трябвало да викам "аз така мисля", а ти и вожда знаете всичко :)))

дръж се прилично, дето се вика :))))

и -ПОДЧЕРТАВАМ - от политика не се интересувам, та ако ще конференцията да е 3 Д формат :)

то, ако можехте да водите дебат щяхте да отговорите на елементарния въпрос : какво, аджеба, разбирате под "траки" и да дадете определение :)

вместо това вожда ми вика, че от години???? съм показвал бяс към него.
това някой като си повярва и направо става досадно :)

ако трябва да съм честен - бил съм бесен само на онзи идиот от Исул, дето уби детето от безхаберие.

п.с. чети при касс за партията, то за мен това си е признание :)
цитирай
27. kamosutrov - Няма да отнемам правото на Серафимов да ти отговори
19.01.2013 20:36
Траки=етноним. Нещо като сиукси=Дакота + Пакота + Лакота. Така, сега ти си на ред да кажеш за моето участие в някаква бъдеща партия. Или в организирането и.
цитирай
28. alexalexalex - 27. kamosutrov
19.01.2013 21:08
чети какво пишеш де - цитирам те по памет, щото зяпам някакъв филм : "добре, политически проект сме..."

теб цитирам, не ферхундето :)
малко по-долу вожда ми каза, че защото съм излъчвал бяс (????) щял да направи партия :)

и ви оставих на мира. ако не сте политически проект - да ви подпуквам пак :)))

п.с. българи етоним ли ли е или е метонимия??

п.п.с. Крал Артур (това ме кефи яко) като як българин дали няма, таковата, да е замесен в това днес с Доган. Щото ако не е - язък за тезата, издиша :)))
цитирай
29. kass - Андрешковци стават всички народи,
19.01.2013 21:59
които политиците им ги третират като Андрешковци... ако искаш някой да се държи като благородник, отнасяй се към него като с благородник...
поздрави!
цитирай
30. blackpredator - ран,
19.01.2013 22:09
Разбира се, че съм етатист.
За разлика от дървени ласефер-ософи като теб, смятащи държавата за пискюл.
Ние етатистите я смятаме за сбруя. Не за самар, нахлузен на магарето Андрешко, яздено от Настрадин Бойко, с мераците му да го научи да не яде.
Виждал съм много подобни ласеферософи, да подсмърчат мрънкайки със сметките си за туй-онуй.
Айде нема нужда...
цитирай
31. alexalexalex - 29. kass
19.01.2013 22:26
касс, след подобно изказване да взема да попитам : а кой избира политиците?

оставам с чувството, че не е народът, а Том и Джери :)))

както викаше един приятел, само 4 неща пречат на Андрешко да стане нормален:
1. Пролет
2 Лято
3. Есен
4. Зима


поздрави :)
цитирай
32. kamosutrov - :-))))))))))))))))) Аз пък ще се цитирам точно
19.01.2013 22:49
alexalexalex написа:
чети какво пишеш де - цитирам те по памет, щото зяпам някакъв филм : "добре, политически проект сме..."

теб цитирам, не ферхундето :)
малко по-долу вожда ми каза, че защото съм излъчвал бяс (????) щял да направи партия :)

и ви оставих на мира. ако не сте политически проект - да ви подпуквам пак :)))

п.с. българи етоним ли ли е или е метонимия??

п.п.с. Крал Артур (това ме кефи яко) като як българин дали няма, таковата, да е замесен в това днес с Доган. Щото ако не е - язък за тезата, издиша :)))


"Добре Алекс, политически проект сме, остави ни на мира с твоите глупави тези. Доволен ли си?" но вече ще подхождам драматургично. Ще поставям в скоби /смее се с досада/. Е, бива ли да не усетиш иронията, бе човек? Ето, сега ще добавя, че сме политически проект, който е финансиран ЦАУР /Централно Африканско Разузнавателно Управление/. Пак ме цитирай. :-))))))))
цитирай
33. kamosutrov - Я да питам, като сте толкоз оправни,
19.01.2013 22:55
що не ревахате за мажоритарен избор на каквото се сетиш? Депутати, областни, висши магистрати, областни полицаи? Правото на глас е отговорност. Един мангал носи ли отговорност? Не. Защо няма ценз за гласуване? Аз не съм гласувал кой знае от кога, по тези причини. А, за сегашния президент гласувах.
И да ти кажа, че на референдума няма да гласувам. Няма да съм алиби на червени кретени.
цитирай
34. saadi - Алекс , ако трябва да коментирам ще се наложи да повторя написаното
19.01.2013 23:05
от ramone . Самият разказ е за нещо , което българинът или е загубил , или никога не е имал - чувството за съпричастност към друг българин . Андрешко е образ на рядко срещаното по нашите земи , качество да помогнеш на човек , а после да мислиш за последиците .

Блеки , не се набирай . Ще ти прозвучи неприемливо , но ran е поне една степен по-интелигентен (разбиращ същественото) от теб . За да не ти стане твърде тежко , ще ти кажа , че вероятно е по-интелигентен и от мен :-))
цитирай
35. blackpredator - Хаха, саади,
19.01.2013 23:20
на мен ми липсва тая срамна болест...;)
цитирай
36. alexalexalex - 32. kamosutrov
20.01.2013 09:20
тракедонистите леко ми досадихте.
след македонистите вече не сте интересни, ама хич.
Напомняте ми нещо като секс по съветски - Ленин без каскет.

Къде по-интересни са и Васил Ильов ,и Аристотел Тентов. При вас - фараони и крал Артур - там писменост на 77 000 години, разчетен третия текст от Розетския камък, история на 100 000 години...

Политиканствайте си, не ми пречите :)
цитирай
37. alexalexalex - saadi
20.01.2013 09:23
при всички положения не съм съгласен :)
защото говоря за начин за мислене, а ти се хващаш за конкретния разказ.

а това "помагане" много ми прилича на "прекарване" на държавата, да ме прощаваш.
и точно от това страдаме - първо правим нещо, после мислим за последиците.
все си мисля, че трябва да е обратното.
цитирай
38. alexalexalex - предаторе
20.01.2013 09:23
понякога се чудя защо и по другите въпроси не сме на едно мнение :))))
цитирай
39. kamosutrov - Прав си, и преди не ти пречихме. И като Амбъри и сега, като автохонци.Измисли си проблем, развика се.
20.01.2013 13:40
Самия Елин Пелин описва Андрешко, като селския зевзек и шегаджия. На Лъжлив Съби /уикито/ роднина.
Сега, по темата /вече пиша сериозно и гледам смръщено/. Комунетата направиха държавата враг на гражданите и. Те не смеят да си признаят, ама точното отражение е във фолклора. Те ни лъжат, ние ги лъжем... А това продължава и до сега. "Те ни лъжат" са си тук, не са си отишли. Сделката "данъци срещу адекватни услуги" я няма. Просто нещо.
цитирай
40. alchemist - alexalexalex,
20.01.2013 13:44
обещавам да те запомня с мрънкането за плащането на данъците, за това как държавата се нуждаела от тях :) Вземи та публикувай някаква статия по икономика разбираема и полезна за човешките ресурси.
Весело :) :) :) :)
цитирай
41. alexalexalex - 39. kamosutrov
20.01.2013 14:25
да ми обясняваш кой е Лъжлив Съби е все едно аз да ви обяснявам кой е крал Артур.

и не искаш да схванеш, ама хич, че при Амбърите ме дразнеше наглостта и простотията:)
така и не можа да отговориш защо "най-четения и обичания" не може да събере 20 гласа за "новия" си роман. не, че може да се отговори на този въпрос де :)
както виждаш, откак престанахте да ощастливявате безработните в Добрич - дума не съм обелил по темата :)
относно тракедонизма пак съм го обяснил - жалка история, подобна на ФИРОМските изпълнения, какво се чудиш, че се възмущавам :)

и прочети какво съм написал по-горе : няма да се промени нищо, ако не тръгне от хората.
в това вярвам, сорри, че не ти отърва :)
цитирай
42. alexalexalex - alchemist
20.01.2013 14:27
не мога да обясня на никого защо трябва да се плащат данъци, ако неговото мислене е Андрешковско :)

няма как да получиш нито нормално образование, нито здравеопазване, нито нищо, ако си селски тарикат и гледаш да прекараш държавата :)

много ми напомня на простотията с парното - в един блок всички си манипулираха показанията на топломерите, като мислеха, че така лъжат държавата :)
а лъжат само себе си и нормалните, които не се занимават с простотии :)
цитирай
43. ran - :))))))) хехе, saadi,
21.01.2013 16:23
saadi написа:
от ramone . Самият разказ е за нещо , което българинът или е загубил , или никога не е имал - чувството за съпричастност към друг българин . Андрешко е образ на рядко срещаното по нашите земи , качество да помогнеш на човек , а после да мислиш за последиците .

Блеки , не се набирай . Ще ти прозвучи неприемливо , но ran е поне една степен по-интелигентен (разбиращ същественото) от теб . За да не ти стане твърде тежко , ще ти кажа , че вероятно е по-интелигентен и от мен :-))

така ни направи първи кандидати за сбруята на Предатора.
Не може да има по-умни него: нямало е!, няма!, и не може да има!
:))))))))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexalexalex
Категория: Тя и той
Прочетен: 2427435
Постинги: 520
Коментари: 8560
Гласове: 3924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930