Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.02.2014 10:35 - Когато държавата не хранеше народа
Автор: alexalexalex Категория: Тя и той   
Прочетен: 5751 Коментари: 20 Гласове:
30


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Не съм писал отдавна , защото блога доскуча - то не са извънземни, то не са леви тролове - но един текст на Kass  ми се стори интересен и вместо да напиша дълъг коментар ще се опитам да разкажа моята версия по темата.
Въпросът не е "Кой е виновен" по Херцен. Тоест , според мен, това е вторично.
За мен лично фундаменталния въпрос е : трябва ли държавата да храни хората?
И имам категоричен отговор - не трябва. Хората трябва да се хранят сами, или поне 90% от хората трябва да го правят. (Тук прескачам инвалиди , хронично болни , сираци и т.н., за които трябва да има социални програми. Но тъй като това е частен случай, а аз говоря за общото, ще прескоча тази част.)
Защо държавата не трябва да храни хората? Защото това е вредно и ще ги направи мързеливи. Ако може да не се работи - няма да се работи. Това е. Прост факт. Човешката история го е доказала, не мисля, че трябва да се дават примери.
И не по-малко важния подвъпрос : кой или кое е Държавата? Нали това са хора (чиновници), а не някакво имагинерно същество. И тези чиновници трябва да работят, за да изхранват онези, които не работят. Дори да приемем, че те са супер добронамерени и готини, някак си ми се струва, че няма да са ОК. Или ще преразпределят благата най-вече за себе си - така де : който не работи... 
Една от най-големите заблуди от 19 век насам е, че е възможна системата : на всеки според потребностите, от всеки според възможностите.
Много пъти съм питал феновете на тази идеология - а кой ще чисти тоалетните, когато този "рай" настъпи? Кой ще си признае , че възможностите му стигат само да чистач на тоалетни? И кой няма потребност от Мерседес ( признавам си, че съм фен на марката)?
Кой ще иска Трабант , кой ще я има тази потребност?
Държавата не трябва да храни, а да дава възможност да се работи . И да пречи по-малко. И да разпределя по-малко. И само на тези, които посочих в скобите по-горе. 
Колкото повече държавата се намесва - толкова по-зле. За всички.
Лесен пример - в момента се говори усилено, че трябва да им данък " богатство". Смешното е, че за богати се определят хората, които получават над 2 400 лева. Извинявам се, но това е нонсенс. 1 200 евро, да ме прощавате, не е богатство. Приемем го лично :) Да, получавам повече. Наемен работник съм и получавам това, което собствениците са решили, че заслужавам  - заради знанията , уменията и опита ми. Заради това, което правя. Трябва ли да съм наказан , че мога повече?

Ей такива неща....
п.с. Мнението не е препоръка за покупка или продажба н акции.

п.п.с. Милоооо!



Гласувай:
34



1. batogo - !!!:))) Поздрав, приятел!
08.02.2014 10:46
Абсолютно съм съгласен с написаното, защото това е голата истина. На който не му харесва, значи е живял в будна кома и нищо не е разбрал от живота и от смисъла на живота като творческо себепознание и себеусъвършенстване. Дано този постинг помогне поне на една бетонна глава да уври. :)
цитирай
2. kass - така де :)
08.02.2014 10:48
Само дето аз никъде не съм казала, че държавата трябва да храни хората. Не само това, ами и нарочно си написах поста така, че интуитивно да решите, че съм искала да кажа точно това, с което ясно да си проличи, че сме обременени от близкото ни минало, което е и основна причина да си затваряме очите и да се примирим с нетърпимата и отчайваща бедност в държавата... Бедността не се дължи на това, че "държавата не храни хората", а на това, че се източва и че се води неправилна политика, затова и в България имаме понятие като "работещ беден", което в 21 век при цялото развитие на технологиите е абсолютно недопустимо...
Поздрави!
цитирай
3. alexalexalex - Batogo
08.02.2014 11:00
Не вярвам да помогне :)
Има хора, които са безнадежден случай.
Няма и да се замислят :) Но ще ме напсуват, защото им го казвам :) Все едно, че ми дреме...
цитирай
4. alexalexalex - Kass
08.02.2014 11:08
Моят текст не спори с твоя. За съжаление ми се струва, че ти не четеш какво съм написал, а каквото те влече :)
Аз лично не се чуствам обременен нито от близко, нито от далечно минало. И няма защо. Вълнувам се от нещата, които аз мога да променя. Само за тях. А миналото не мога :)
Теб те влече -така ми се струва - идиотията за потребносите и възможностите. Извинявам се, ако не е така, ама това виждам.
Да разчиташ , че партийна програма ще те " оправи" е връх на лявото, честно :)

Поздрави
цитирай
5. tit - така е, Алекс - държавата не е хранилка!:)
08.02.2014 13:43
Нито за хора, нито за фирми;)
Държавата е защита
Отвън и отвътре
Има закони и органи, следящи спазването им
Когато един само от тях загние - пиши я бегАла!:))
А нашата съдебна система не просто е загнила, а е мумуфицирана!
Мумия! Тутанкамон!!!:)))
Пиши я каквато искаш...

Няма го усещането за справедливост, Алекс, а го няма, щото нея я няма!:(
Пиши ме дето искаш...
Поздрави!;)
цитирай
6. ka4ak - Алекс,миналото не може да не ни интересува,защото то е сбъркало,мисленето!!!:(((
08.02.2014 14:01
За това във въпросния пост,пуснах следния,коментар:
12:21 - Иве,не си "Червен боклук", "комунистка" или "човек със социалистическо мислене"а,"жертва на миналия строй"!!!:(((
06.02 17:35 - Отдавна,още преди свикването на ВНС,казах,че след като Референдума от 1946 г. е невалиден,Търновската Конституция е в ДЕЙСТВИЕ!!!:)))
4. aboychev - СТАР ПОСТИНГ ЗА КОНСТИТУЦИЯТА - ЗА ka4ak
aboychev написа:
http://aboychev.blog.bg/politika/2013/10/10/da-si-pripomnim.1190337

10.10.2013 12:00 - ДА СИ ПРИПОМНИМ !

ДА СИ ПРИПОМНИМ,
ЧЕ И ДО ДНЕС НЕ СА РАЗКРИТИ ДОКЛАДА И РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ
ПРОВЕРКАТА НА ИЗБОРИТЕ ЗА
VII ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
ИЗВЪРШЕНИ ОТ КОМИСИЯ ПОД РЪКОВОДСТВОТО НА
ПОКОЙНИЯ ПАТРИАРХ МАКСИМ !
ДОКЛАДЪТ НЕ БЕШЕ ПРИЕТ,
МАТЕРИАЛИТЕ БЯХА ЗАПЕЧАТАНИ ("ЗАСЕКРЕТЕНИ")
В НАРОЧНА СТАЯ В НАРОДНОТО СЪБРАНИЕ !
ДАЛИ ГИ ИМА ИЛИ ОТДАВНА СА ПРЕРАБОТЕНИ
ПИСАНЕТО НА ИЗБОРНИ КОДЕКСИ ОТ ТАЗИ ПАСМИНА
РЪКОВОДЕНА ОТ "ОБИКНОВЕНАТА УЛИЧНИЦА" Е ПРОТИВОЗАКОННО !
ЕДИНСТВЕН НАЧИН ЗА СТЪПВАНЕ НА КОЛОВОЗА НА ЗАКОНА
Е ИЗБОРИ ЗА ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ
ПО УСЛОВИЯТА И ПРАВИЛАТА НА
Т Ъ Р Н О В С К А Т А К О Н С Т И Т У Ц И Я
И ТО СЛЕД НЕ ПО-МАЛКО
ТРИГОДИШЕН ПЕРИОД НА УПРАВЛЕНИЕ В СТРАНАТА
ОТ НАЗНАЧЕНИ ОТ ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ КОМИСАРИ И АДМИНИСТРАЦИЯ,
КОИТО ДА ПОДГОТВЯТ СЪОТВЕТНИ УСЛОВИЯ ЗА ИЗБОРИТЕ,
В ТОЗИ ПЕРИОД ДЪРЖАВЕН ГЛАВА СЛЕДВА ДА Е
КОНСТИТУЦИОННИЯТ МОНАРХ,


ТЕЗИ ИЗБОРИ МОГАТ ДА СЕ СЪЧЕТАЯТ С
РЕФЕРЕНДУМ ЗА "МОНАРХИЯ ИЛИ РЕПУБЛИКА",
АКО ИСКАМЕ БЪЛГАРИЯ ДА БЪДЕ ЗАКОННО "РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ"
ТОВА ВЕЛИКО НАРОДНО СЪБРАНИЕ ТРЯБВА ДА Е
VI-то (ЗАКОННО) ВНС
събранията
от 07.11.1946г. с председател В.Коларов
и
от 10.07.1990 г. с председател Н.Тодоров
да са съответно
VI-то (ОКУПАЦИОННО) "В"НС
VII-то (ПРОТИВОЗАКОННО) "В"НС


ВСИЧКИ АКТОВЕ НА
VII-то (ПРОТИВОЗАКОННО) "В"НС
И НА ОРГАНИТЕ НА УПРАВЛЕНИЕ
ПРОИЗТЕКЛИ ОТ НЕГО
СЛЕДВА ДА
СА ПРОТИВОЗАКОННИ
ЗА ПРЕСТЪПЛЕНИЯТА ЗВЪРШЕНИ
ПРЕЗ ТОЗИ ПЕРИОД
ДА СЕ СЧИТА, ЧЕ НЕ Е ТЕКЛА ДАВНОСТ


Всеки се кефи на върнати имоти и каквото се сетиш,но Търновската Конституция,която е давана за пример в Европа с приемането и,Е НЕУДОБНА!!!:(((
Даже за Максим и Клира,въпреки че се обръщаха към Царя с Ваше Величество, бяха купени агенти,но не и Божи служители!!!:(((
Това искам да ти кажа,ЧЕ ПО КОЯТО И КОНСТИТУЦИЯ,ДА СЕ РЪКОВОДИМ,БСП,ДПС И АТАКА,ЩЕ БЪДАТ, ЗАБРАНЕНИ!!!:))))))))

Постинг: НЕДОПУСТАТ КОМЕНТАР КЪМ ПОСТИНГ
Автор на постинга: aboychev

Постинг: Трудно е, но може и да свикна
Автор на постинга: kass
цитирай
7. alexalexalex - Тит
08.02.2014 14:26
Единодушни сме по темата.
Но, както виждаш, хората все чакат някой да ги оправи :)
цитирай
8. alexalexalex - Качак
08.02.2014 14:29
Ако ще и американската конституция да сложим - все тая. Докато държавата се меша все ще е зле.

А аз, казано честно, Крадлив дедо ( Симеон Кобуготски) не го трая. Тъп е като гъдулка, крадлив и с ментални отклонения :)
Пръв ще изляза на улицата, ако се върне монархията, ндам :)
цитирай
9. ka4ak - 8. alexalexalex - Качак С тази повреда,от миналия,строй,си абсолютно,прав!!!:)))
08.02.2014 15:15
alexalexalex написа:
Ако ще и американската конституция да сложим - все тая. Докато държавата се меша все ще е зле.

А аз, казано честно, Крадлив дедо ( Симеон Кобуготски) не го трая. Тъп е като гъдулка, крадлив и с ментални отклонения :)
Пръв ще изляза на улицата, ако се върне монархията, ндам :)

Държавата,изобщо не ти е виновна,а ИЗКУСТВЕНАТА БОЛЕСТ,от която ни разболяха, за 45 години!!!:(((
А,Монархия или Република,е съвсем отделен въпрос,но при нормално ВНС,щяхме да имаме,Търновската Конституция!!!:)))
цитирай
10. alexalexalex - Качак
08.02.2014 16:31
Очевидно не ме разбра - не е важен закона, а дали се спазва . Сега и добрите закони не се спазват .
А Търновската конституция е с монарх!
Твърдо против съм. Даже сегашната е по-добра.
Представям си -Крадлив дедо до живот и после крадливите му синове. Не, благодаря :)
цитирай
11. aip55 - Нещо не се вързва!
08.02.2014 16:35
Ако искате това да стане, това означава да работи всеки богаташ, президент, премиер и т.н...или по просто изразено, президента да работи на равни с чистача. Огледайте се наоколо, има ли такъв пример във съвремието ни. Не съм слагал до сега на никой минус, и няма да сложа на никой, но ти правя евало, че си един от хората, които се мъчат да разсъждават, как да излезем от батака в който сме затънали? Поздрав!
цитирай
12. alexalexalex - Aip55
08.02.2014 18:44
Какво означава "богаташите" да работят? Аз, по определението на сегашните управляващи съм богаташ. Защото получавам повече от 2400 лева на месец. И работя . Повярвай ми, много :)
Сигурен съм, че премиер и министри, които и да са те, също работят и то много. Друг е въпроса в чия полза, но работят.
Здравите, които не работят, според мен са мързели и чакат някой да ги оправи и да им даде:)
( не говоря за пенсионери и болни).

Поздрави
цитирай
13. ka4ak - 10. alexalexalex - Качак Очевидно,си от заразените с ИСКУСТВЕНАТА БОЛЕСТ!:(
08.02.2014 19:43
alexalexalex написа:
Очевидно не ме разбра - не е важен закона, а дали се спазва . Сега и добрите закони не се спазват .
А Търновската конституция е с монарх!
Твърдо против съм. Даже сегашната е по-добра.
Представям си -Крадлив дедо до живот и после крадливите му синове. Не, благодаря :)

Просто,преди 9.09.1944 г.,законите,СА СЕ СПАЗВАЛИ!!!:)))
цитирай
14. raders - Какво означава "богаташи...
08.02.2014 20:08
alexalexalex написа:
Какво означава "богаташите" да работят? Аз, по определението на сегашните управляващи съм богаташ. Защото получавам повече от 2400 лева на месец. И работя . Повярвай ми, много :)
Сигурен съм, че премиер и министри, които и да са те, също работят и то много. Друг е въпроса в чия полза, но работят.
Здравите, които не работят, според мен са мързели и чакат някой да ги оправи и да им даде:)
( не говоря за пенсионери и болни).

Поздрави


Чудесно! Но я си представи, че те изхвърлят от работа, колкото и да си ценен кадър! Иначе постингът е абсолютно точен, само тук малко издиша. Защото при тази издъхнала икономика /по вина на държавата/, не винаги е лесно да се намери работа. Дори за кадърните.
цитирай
15. raders - Какво означава "богаташи...
08.02.2014 20:09
alexalexalex написа:
Какво означава "богаташите" да работят? Аз, по определението на сегашните управляващи съм богаташ. Защото получавам повече от 2400 лева на месец. И работя . Повярвай ми, много :)
Сигурен съм, че премиер и министри, които и да са те, също работят и то много. Друг е въпроса в чия полза, но работят.
Здравите, които не работят, според мен са мързели и чакат някой да ги оправи и да им даде:)
( не говоря за пенсионери и болни).

Поздрави


Чудесно! Но я си представи, че те изхвърлят от работа, колкото и да си ценен кадър! Иначе постингът е абсолютно точен, само тук малко издиша. Защото при тази издъхнала икономика /по вина на държавата/, не винаги е лесно да се намери работа. Дори за кадърните.
цитирай
16. blackpredator - Цъ, цъ
08.02.2014 22:44

Това направо кърти водоеми:
alexalexalex написа:
кой или кое е Държавата? Нали това са хора (чиновници)И тези чиновници трябва да работят, за да изхранват онези, които не работят.

Отдавна не бях чел... ма айде...

Ако беше чел достатъчно за 19 век, щеше да ти е ясно, че ножицата сега е по-голяма, отколкото когато Маркс и Енгелс са писали манифеста си.
Нали си чел за оня призрак бродещ из Европа. Той вече добива плът в национал-социалистическите партии в ЕС. Чиновника готви джепането за "Аврора"...

Еееех, чиновнико...;)
цитирай
17. alexalexalex - Качак
09.02.2014 00:25
Това е и проблема. Че сега не се спазват.
цитирай
18. alexalexalex - Readers
09.02.2014 00:26
Колкото и да е гадно , ако ме изхвърлят, пак ще намеря. Имам хубаво CV:)
цитирай
19. alexalexalex - Предаторе
09.02.2014 00:31
Не зная за каква ножица говориш, но понеже зная за левите ти убеждения : кой ще чисти тоалетните и кой ще иска Трабант?
Ех, това съчустващите на съветската власт сте непоправими. Но отговор на този въпрос все нямате :)
А онова , дето броди , е било и винаги ще си остане призрак, демек, нещо неясно и не овеществено. Колкото и Станишев да се пъне, че ще върне държавната икономика :)
П.С. Наемен работник не значи чиновник, да ме прощаваш. Не съм чиновник и май никога няма да бъда :)
цитирай
20. alexalexalex - Кой идиот
09.02.2014 00:34
Ми сложи минусче на неутралния ми постинг?
Ех, мили леви тикви... :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: alexalexalex
Категория: Тя и той
Прочетен: 2428839
Постинги: 520
Коментари: 8560
Гласове: 3924
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930